• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand beveiligd voor gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

SidneyR

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2012
Dag lezer,

Omdat ik mijn Excel bestand heb beveiligd tegen het wijzigen van formules en opmaak, etc
Loop ik nu weer tegen een probleem aan. In het tabblad invoer is een buttom opgenomen die het mogelijk maakt om de factuur op te slaan en gegevens te wissen.

Dit werkte voor de beveiliging perfect echter na het instellen van de beveiliging komt er een fout 1004, wanneer ik druk op foutopsporing gaat het volgende de mist in:
Code:
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues

Wanneer er een nieuwdocument gemaakt wordt gaat het hier ook fout. Omdat ook dit excelbestand beveiligd lijkt te zijn.

Nu is mijn vraag hoe los ik dit op, zodat het Excel bestand toch gebruikersproof is. Het wachtwoord wat trouwens overal gebruikt is excele1e2

Alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik denk maar ik zeg al ik denk dat je hem iets te goed beveiligd hebt :P het blad invoer hebt hier moet je dingen op kunnen wijzigen en als je in de beveiliging neer zet dat iets niet bewerkt mag worden dan zal die dit niet leuk vinden denk. en zo ver het mijn lukt kan ik niet zien op je een bewerking toestaat. maar als ik de beveiliging ophef op alle tab bladen dan krijg ik een andere fout namelijke een fout in de verwijzing naar een document Naamloos.jpgNaamloos1.jpg zie foto's misschien is dit omdat ik een bestand mis en jij misschien wel hebt. ik zou zeggen probeer eens bij jou zonder beveiligingen. werkt het wel kijk dan eens met beveiliging maar dan dat je hem telkens een stukje veder beveiligd en juist weer niet te veel beveiligd:P.

overigens deze gegevens in het document zijn dit zoals de adressen zijn dit gegevens voor je bedrijf misschien is dit niet zo veilig om het zo te laten zien zoals adressen waarvan kloppende tussen zitten. (sommige kloppen niet volgens mijn :D)

SidneyR,

Zet in het begin van de code dat de beveiliging eraf moet. - Unprotect
Aan het einde van de code dat de beveiliging er weer op moet. = Protect

Hier kun je zat voorbeelden vinden over beveiligen.

ik denk maar ik zeg al ik denk dat je hem iets te goed beveiligd hebt :P het blad invoer hebt hier moet je dingen op kunnen wijzigen en als je in de beveiliging neer zet dat iets niet bewerkt mag worden dan zal die dit niet leuk vinden denk. en zo ver het mijn lukt kan ik niet zien op je een bewerking toestaat. maar als ik de beveiliging ophef op alle tab bladen dan krijg ik een andere fout namelijke een fout in de verwijzing naar een document Bekijk bijlage 175690Bekijk bijlage 175692 zie foto's misschien is dit omdat ik een bestand mis en jij misschien wel hebt. ik zou zeggen probeer eens bij jou zonder beveiligingen. werkt het wel kijk dan eens met beveiliging maar dan dat je hem telkens een stukje veder beveiligd en juist weer niet te veel beveiligd:P.

overigens deze gegevens in het document zijn dit zoals de adressen zijn dit gegevens voor je bedrijf misschien is dit niet zo veilig om het zo te laten zien zoals adressen waarvan kloppende tussen zitten. (sommige kloppen niet volgens mijn :D)

Die andere fout van jou kan zeker kloppen. Omdat ik verwijs naar een map op mijn bureaublad en doordat het bij jou anders geregeld is loopt hij daar op vast.
Als ik overal de beveiliging vanaf haal dan werkt het als een trein. Alleen is het toch echt de bedoeling dat wanneer een fictieve gebruiker ( iemand van de administratie) alleen de dingen kan doen die nodig zijn en beslist niks wijzigen.
Misschien is het al wel duidelijk met een fictieve gebruiker, het is een opdracht van school en heb dan ook deze gegevens gekregen. Ik neem aan dat het allemaal fictief is! hihihi

Toch bedankt voor het meedenken, ik wacht nog even af of iemand iets in de macro kan wijzigen.
Het lijkt erop dat wanneer het bestand opgeslagen wordt dat dit niet in een heel nieuw excel bestand gebeurt.

maar misschien heb je het document iets te ver beveiligd zodat je het ook niet meer kan opmaken en dat hij daarom gaat lopen stoeien met 2 werkingen tegen elkaar in

Kijk is aan, allebei heel erg bedankt!
Nog eens kritisch naar de clearcontents gekeken en het unprotecte en protecte verwerkt. Was even zoeken waar ik de regels moest zetten maar heb het weer gevonden.

Momenteel is de code er zo uit komen te zien:
Code:
Public Sub OpslBestand()
Dim NieuwFact As Variant

'kopiëren document als nieuwe factuur
NieuwFact = "C:\Users\Sidney\Desktop\facturen\Fact" & Range("I5").Value & ".xlsx"
Sheets("Factuur").Copy
ActiveSheet.Unprotect Password:="excele1e2"
Range("B2").Select
Range("B2:J52").Copy
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
ActiveSheet.Protect Password:="excele1e2"
ActiveWorkbook.SaveAs NieuwFact, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
ActiveWorkbook.Close
VolgFact
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.