• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Animaux

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2005
Wederom een vraag!

Ik zou graag willen weten hoe ik een werkblad kan opslaan en bepaalde cellen kan blokkeren, zodat als iemand anders het werkblad opent, hij of zij alleen bepaalde vakjes hoeft in te vullen en niet aan de formules komt....

Tevens zou ik deze niet-geblokkeerde vakjes graag in een tab-volgorde zien, zodat hij automatisch verspringt naar het volgende vakje (in mijn gekozen volgorde) .

Ik heb dus alle cellen al geblokkeerd en een voor de bewuste cellen het vakje geblokkeerd uitgevinkt. Maar nu moet ik het hele bestand nog beveiligen....
Volgens Excel en het boek (excel2000) zou er bij extra>beveiliging een functie inhoud of werkblad beveiligen moeten zijn (wachtwoord optioneel), maar ik vind alleen de opties:
-Bestandscodering voor deze werkmap
-Instellingen voor het delen van deze werkmap
-privacy-opties
-macrobeveiliging

Wat moet ik doen??

Gr Yvette

Hallo Yvette,
Met de tabtoets spring je vanzelf naar de niet geblokkeerde cellen. Het probleem zit, denk ik, in het feit dat je kennelijk de optie voor de beveiliging van het wekblad niet kunt vinden, want dat is wel een voorwaarde om met celblokkering te kunnen werken. In het werkblad zelf ga je naar Extra > Beveiliging (als het menu Extra niet helemaal uitklapt even op het pijltje onderaan het menu klikken) en daar kun je het werblad (of map) beveiligen. Inderdaad, al of niet met een wachtwoord.

Groeten

Hoi,

Menu: Extra > Beveiliging; Blad beveiligen, en (tweemaal) een wachtwoord geven.

KIK (klaar is Kees)

Opgelost

Mijn fout was dat ik via Extra>opties> beveiliging alles deed...

Bedankt voor de reacties!!!!Alles is nu dus opgelost!

Groetjes Yvette

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan