Excel bestand in een word document plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Factuurman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2015
Hallo,

Als startende ondernemer ben ik bezig met het opstellen van de eerste facturen. Echter wil het helaas niet zo vlotten (van microsoft office begrijp ik niet heel veel). In Excel heb ik een formule opgesteld waar alles in staat, dat is met hulp van anderen goed gegaan. In Word heb ik het logo staan, inclusief rekening nummer, btw nummer etc. Het word document is een afbeelding die de hele pagina beslaat.

Ik wil het excel document bovenop de afbeelding in het word document plakken, waar na 2 uur rommelen nog steeds niet wil lukken.

Mijn vraag betreft, hoe moet ik het excel bestand bovenop een afbeelding in word plakken?

Ik heb een Asus computer met windows 7, gebruik Microsoft Office 2010.

Alvast bedankt.

Allereerst welkom bij HelpMij! Je bent (in mijn ogen) heel verkeerd bezig, en ik zou de aanpak dus ogenblikkelijk veranderen als ik jou was. Om te beginnen is dit
(van microsoft office begrijp ik niet heel veel)
niet erg hoopvol, want de Office zou een belangrijk stuk gereedschap voor je moeten zijn, en als een hartchirurg tegen mij zou zeggen: "ik ben net afgestudeerd als chirurg, maar ik kan niet zo goed tegen bloed" dan heb ik ook liever een ander. Dus ik zou me zeker verdiepen in de programma's waar je van afhankelijk bent/gaat worden.

Zo kun je in Excel prima facturen maken, en heb je Word daar helemaal niet voor nodig. Of, als je Word wel wilt gebruiken, doe dat dan op de juiste manier en doe dat bijvoorbeeld via Afdruk samenvoegen. Gebruik in ieder geval nooit een afbeelding voor je logo etc, maar zet dat allemaal netjes als tekst in je koptekst en voettekst. Een logo is uiteraard wel een plaatje, maar dat lijkt mij geen probleem om als afbeelding in het document te zetten.
En dus al helemaal niet een Excel bestand plakken in je factuur, want dat kan maar op één pagina staan, en een factuur zal wellicht over meerdere pagina's lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan