• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand koppelen aan gegevens van een ander bestand en nieuwe gegevens toevoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Hallo,
Ik heb de volgende stelling.
Ik wil twee excel bestanden (of tapblladen) vergelijken op gegevens uit een colom of deze overeenkomen. Dan wil ik in het eerste bestand de gegevens bijvoegen die uit het tweede komen bij betreffende naam.

Ik had al gekeken op het forum maar kom hier niet echt uit. Een voorbeeld bestandje bijgedaan welke op een of andere manier niet geheel werkt in tab1 colom 1.

Mogelijk kunnen jullie verder helpen.
Bedankt alvast.
Bekijk bijlage Test1.xls

Wat werkt er niet goed aan?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Auditionele namen wordenniet verwerkt.

Als ik namen en gegevens bijvoeg werkt het niet meer verder.
Op een of andere reden gaat colom A niet verder met de keuzelijst.
Hier een aangepaste versie Bekijk bijlage Test2.xlsx

Dat komt omdat je verwijst naar het bereik Klant dat loopt van a2 t/m A4.
Je zult het bereik dus moeten uitbreiden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

kijk eens bij formules => namen beheren => klant

hier staat in jouw bestand nu
Code:
=Blad2!$A$2:$A$4

wijzig dit in

Code:
=Blad2!$A$2:$A$[COLOR="red"]20[/COLOR]

en 20 namen worden opgenomen in de validatielijst.

bovenstaande werkt voor excel 2007

voor exel 2003 is dit invoegen => naam => bewerken? (maar dat doe ik even uit het blote hoofd).

Heb je hier vragen over laat het gewoon even weten.

Mocht je nog lege cellen krijgen aan het eind van de datavalidatie dan kan je dit voorkomen met onderstaande formule in de datavalidatie:

Code:
=VERSCHUIVING(klant;0;0;AANTALARG(klant);1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Lijkt er inderdaad op dat dit het moet zijn. Ik ga het in het definitieve bestand verwerken en kijk dan of zich nog problemen voordoen. Het enige wat ik kan bedenken is dat als er 2 of 3 dezelfde namen voorkomen er dan waarschijnlijk alleen van de eerste in de lijst de gegevens worden omgezet.

Sjimmy,

antwoord
nee dat is niet zo.

ook dubbele namen kunnen voorkomen in je lijst.

vraag
maar dit zou je zelf niet moeten willen.

waarom zou je eenzelfde naam 2x in de lijst willen hebben staan?

daar ga je vroeg of laat toch een keer problemen mee krijgen.

In de bestanden waar he tom gaat heb ik als enige referentie een colom achternaam en voornaam welke ik uit de ene tabel een usernummer wil halen en die bij de juiste wil zetten in de 1e .
Het gaat hier om 16400 records in 1 bestand en 9000 in de ander. De overgebleven hebben geen usernummer dus kunnen vervallen.

een datavalidatielijst gebruik je om te voorkomen dat (onjuiste) invoer kan plaatsvinden.

jij wilt schijnbaar 2 tabellen (werkbladen) met elkaar vergelijken.

daarvoor is datavalidatie (volgens mij) niet voor geschikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan