• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand koppelen met CMS

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddie01

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Hallo,

Is het mogelijk om een excel bestand te koppelen met een CMS website ?

Ik wil de stand van een competitie in excel bijwerken en die moet dan
automatsch op een Website bijgewerkt zijn.

Dus er moet een koppeling komen tussen excel en CMS

Gaat dit ???

Eddie

Dat is in theorie mogelijk. Het CMS systeem moet een module/plugin/script hebben draaien die steeds naar het excel bestand kijkt dat op de server staat of het vernieuwd is. Als dat zo is dan moet die module het excel bestand uitlezen en de juiste pagina aanpassen, wat waarschijnlijk best een klus zal zijn. Je kan dan de website updaten door het excel bestand op de server te plaatsen via bijv. FTP..

Over welk CMS systeem praten we hier trouwens? Mocht het Wordpress of Joomla zijn, daar zijn vaak al wat bestaande plugins voor, maar ik betwijfel of zoiets er al is.

Beste CaptainBri,

Bedankt voor je snelle reactie.

Dit is de gratis CMS versie.

Dit hoeft niet automatisch ververst te worden.
Dit wil ik handmatig inbrengen in excel , zodat het dan ook in CMS te zien is.
Dan hoef ik niet steeds copieeren en plakken te doen.

Eddie

Welk CMS systeem is 'de gratis CMS'? Zonder een naam zoals Wordpress, Joomla, etc. is het moeilijk zeggen of je CMS systeem dit ondersteunt.

Ik doelde met mijn bericht hierboven op de volgende stappen:
1. Je past het excel bestand aan
2. Je upload het excel bestand naar de website (server) via bijvoorbeeld een FTP programma
3. De website controleert automatisch of het excel bestand aangepast is, als dit zo is past deze de inhoud op de website aan

Als kopiëren en plakken de manier is hoe je het nu doet, zou ik daarmee blijven werken sinds het koppelen van een excel bestand met een CMS systeem best wat werk is.

Oke, bedankt voor de uitleg.

Maar kun je ook een excel bestand koppelen aan Powerpoint.

Dan wijzig je iets in Excel en dan is dit bestand in Powerpoint bijgewerkt.

Powerpoint moet wel blijven doorlopen als je iets wijzigt.

Eddie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan