• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand onzichtbaar maken maar toch kunnen openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Beste experts,

Zoals de titel al doet vermoeden vraag ik me af of iemand weet hoe je een xls bestand verborgen op een bepaalde locatie op de schijf zet en deze toch vanuit een link of een ander programma kan openen.
Is dit mogelijk en zo ja weet iemand hoe ik dit kan realiseren?

Alvast mijn dank.

Groeten Harry

Rechter muisknop op het bestand naar eigenschappen naar algemeen en dan verbergen aan vinken.

Alleen hoe je hem dan weet terug vindt geen idee zal het wel uitzoeken en edit doen:o.

Edit:

Via extra -> mapopties -> Weergave -> bij geavanceerde instellingen scrol je naar beneden en dan krijg je de volgende keuze verborgen mappen en bestanden en die zet je dan op weergeven en dan zie je hem weer zodra die weer verborgen moet zij zet je het weer uit ;).

grtz

roberto

Laatst bewerkt:
Met een snelkoppeling naar het het verborgen bestand is het zonder problemen te openen.

mvg Leo

Rechter muisknop op het bestand naar eigenschappen naar algemeen en dan verbergen aan vinken.

Alleen hoe je hem dan weet terug vindt geen idee zal het wel uitzoeken en edit doen:o.

Edit:

Via extra -> mapopties -> Weergave -> bij geavanceerde instellingen scrol je naar beneden en dan krijg je de volgende keuze verborgen mappen en bestanden en die zet je dan op weergeven en dan zie je hem weer zodra die weer verborgen moet zij zet je het weer uit ;).

grtz

roberto

Hallo Roberto,

Bedankt voor je reactie. Deze oplossing had ik inmiddels gevonden, alleen ik wil dit graag automatisen.

Ik zou mijn vraag iets anders formuleren:

Stel ik heb een xls bestand met 1 blad, waarop allemaal linkjes staan naar diverse bestanden. Deze bestanden moeten als je ze sluit, automatisch op "verborgen" gezet worden. Als je de link zou volgen, zou je natuurlijk bij het bestand uitkomen. De bedoeling is dat deze bestanden niet zichtbaar zijn en al zou je dmv de handmatige instelling "verborgen bestanden tonen" deze toch kunnen zien staan, het niet mogelijk mag zijn deze te openen of handmatig op "zichtbaar maken" te zetten.

Misschien is er een oplossing

Groeten Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan