• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand openen via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Remmi000,

Een eerste aanzet.
Open een bestand, zet de macrorecorder aan en open dan het andere bestand. Sluit de macrorecorder af en klik op Alt+F8, klik op de macro en dan op de knop Bewerken om de code te zien.

Groeten,
Richard
 
Beste Richard

Ik krijg dan geen code te zien had dit al geprobeert, het lukt wel als het bestand al open is maar niet als het nog geopend moet worden dan geeft ie een fout melding.

Gr,
Remco
 
Beste remmie000 ;)

Misschien is dit iets voor U.

Of

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Map (danny147).xls
    73,5 KB · Weergaven: 1.073
De eerste vraag die in mij opkomt is Hoe wil je aangeven welk bestand geopend moet worden? Wil je de naam v/h bestand in een cel schrijven of wil je kunnen kiezen uit een lijst of moet steeds hetzelfde bestand geopend worden na een bepaalde gebeurtenis?
Als jij ons een duidelijk antwoord kan geven op deze vragen kunnen we je zeker verderhelpen
 
Ik krijg dan geen code te zien had dit al geprobeert, het lukt wel als het bestand al open is maar niet als het nog geopend moet worden dan geeft ie een fout melding.

Welke foutmelding?
Een bestand openen via een macro houdt in dat bestand A open is inclusief macro, en dat via het activeren van die macro bestand B geopend wordt.
Of je moet willen dat een bestand automatisch geopend wordt als je Excel opent, maar dan moet je het bestand, of een link naar het ebstand zetten in de opstartmap van Excel.

Maar zoals onze warme bakker al stelt, beschrijf je wens iets duidelijk.

Richard
 
Hoi warme bakkertje en Richard

De bedoeling is dat je via een opdrachtknop een bestand oproept.
Bijv. een opdrachtknop "overzicht week 1" moet dan het excel bestand openen met het overzicht van week 1
Dit bestand is dan nog niet geopend.

Gr.
 
Beste remmie000 ;)

En in welk bestand wil je deze knop plaatsen ?

Je moet eerst een bestand openen om daarin via een macro een ander bestand te openen, zie mijn post #4

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hoi allemaal,

Ben er achter gekomen hoe het moet na veel proberen

Code:
Sub Macro2()

Workbooks.Open Filename:="H:\Produktie\Weekstaat.xls"
End Sub

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Gr,
Remco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan