• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel bestand opslaan, maar niet overschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

bleupigeon

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Berichten
101
Beste forumleden,
wij als vereniging weken met een excel bestand wat wel opgeslagen moet worden na mutatie's.
Het voorgaande bestand willen we wel bewaren (niet overschrijven).
Is het mogelijk het bestand met de datum er achter op te slaan.
Door middel van een macro wordt na het printen van de huidige lijst het bestand door dezelfde macro opgeslagen.

Bij voobaat bedankt, Rosa
 
Maak het eerste bestand dat wordt geopend "Alleen elzen", en geef daar ook al een datum in de naam.
Als dat bestand wordt gewijzigd, en met een andere datum herschreven, gaat volgens mij het "Alleen lezen" ook mee.
Dus elk volgend bestand is auto. beveiligd.

Iemand anders nog een optie?

Datum autom. meegeven kan, maar weet even niet hoe.
 
Kan je niet kiezen voor ''opslaan als'' ? en dan op een andere plaats opslaan of een andere naam geven
 
Klik op Alt- F11.
Ga naar ThisWorkbook.

Zet onderstaande code erin.

Code:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
ActiveWorkbook.SaveAs "C:\" & Format(Now(), "d " & "mmmm " & "yyyy")
End Sub
Het bestand wordt opgeslagen als C:\8 oktober 2006 als je gaat printen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
opslaan

Alvast bedankt, Roncancio
ik ben toch even te snel geweest met het plaatsen van de vraag: na het printen het bestand opslaan.
Daar ik diverse keren iets moet uitprinten wordt het bestand evenzoveel keren opgeslagen.
Ik maak nu een nieuwe macro knop met ZIJN ALLE MUTATIES BIJ GEWERKT KLIK DAN DEZE KNOP.

graag een nieuwe code hiervoor bedankt
 
Laatst bewerkt:
Je kan dit gebruiken.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.SaveAs "C:\" & Format(Date, "d " & "mmmm " & "yyyy"), True
Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Als je het bestand sluit, wordt het automatisch opgeslagen met de datum. Het schermplje van Wijzigingen opslaan krijg je niet, er kan dus overschreven worden als je 2 keer op dezelfde dag opslaat.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan