• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand opslaan o.b.v. referentie nummer in variabele map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burma

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2019
Berichten
11
Goedemorgen beste mensen,


Ik werk momenteel met een Excel bestand, waarbij ik gebruik maak van een macro die het mogelijk maakt het bestand op te slaan o.b.v. variabele cel gegevens.

Echter worden momenteel alle bestanden in 1 map opgeslagen, naar de locatie die ik zelf heb ingevoerd uiteraard.

Hierna moet ik echter wel zelf de bestanden in het toebehorende mapje stoppen.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is dit te koppelen? Oftewel het bestand opslaan in de mapsnaam die gelijk staat aan een cel.


Het gewenste idee: Ik plaats in een bepaalde cel een referentie nummer, bijvoorbeeld Ref. 2020-1000

Nadat ik klaar ben met het bestand klik ik op een besturingselement, waarbij het bestand wordt opgeslagen onder de naam Ref. 2020-1000

Maar naar de volgende locatie; gekoppeld aan het referentie nummer in map Files -> 2020 -> February -> Ref. 2020-1000

Volgende bestand is Ref. 2020-1001 en die wordt d.m.v. van de macro opgeslagen in map Files -> 2020 -> February -> Ref. 2020-1001

Graag hoor ik of dit mogelijk


PS; ik weet dat hier diverse software programma's voor zijn, echter ben ik overtuigd dat je aardig ver kan komen met Excel :D

Mvg

Burma
 
Sub Opslaan()
ActiveWorkbook.SaveAs "T:\........\..........." & Sheets("tabnaam").Range("specifieke cel waar gegevens staan").Value & ".xlsm", fileformat:=52
End Sub

Die T staat voor de schijf

Zoiets dan denkik
 
Laatst bewerkt:
De variabele map niet vergeten.
Code:
with sheets("je bladnaam")
Thisworkbook.saveas "[COLOR=#ff0000]C:\users\Burma\Documents[/COLOR]\" & .range("cel waar de Mapnaam in staat bv. A1") & "\" & .range("cel waar Ref. 2020-1000 in staat bv A2") &".xlsm" ,52
end with

Aanpassen waar nodig.
 
Bedankt voor de reacties, echter kom ik er nog niet uit.

Momenteel ziet de macro er als volgt uit:

HTML:
Sub Send_Mail()
    Dim PDFnaam As String
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object
    
    PDFnaam = "G:\Algemeen\UK\Files\" & _
              Range("AC61") & " " & _
              Range("V56") & " " & _
              Range("V74") & " " & _
              Range("U65") & " - " & _
              Range("U71") & ".pdf"
    
    Sheets("Order format").ExportAsFixedFormat _
    Type:=xlTypePDF, _
    Filename:=PDFnaam, _
    OpenAfterPublish:=False

Eigenlijk maakt de macro nu een pdf bestand van het Excel bestand, slaat deze op in map Algemeen -> UK -> Files met titel AC61 / V56 etc.

Nu moet het bestand alleen worden opgeslagen (indien mogelijk) Algemeen\UK\Files\N14(jaar)\ P14 (maand)\ B4 (file nbr.)

daarna Range AC61, V56 etc.
 
Het opslaan als Pdf doe jezelf.
In deze vraag is die code niet aan jou gegeven.

Gooi het weg.
 
Snap ik, echter maak ik momenteel wel gebruik van deze code

Waarschijnlijk een beetje omslachtig (heb het zelf in elkaar gezet) , maar het werkt wel :)
 
Code:
with sheets("[COLOR=#ff0000]je bladnaam[/COLOR]")
Thisworkbook.saveas "C:\Algemeen\UK\Files\" & .range("N14") & "\" & .range("P14") &"\"& .range("B4") & ".xlsm" ,52
end with

De rest zou je zelf nu kunnen aanvullen zoals:
daarna Range AC61, V56
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan