Excel bestand splitsen en terug samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Gegeven : een Excel bestand wordt fysisch gesplitst in bijvoorbeeld een 20-tal afzonderlijke bestandjes (bijvoorbeeld totaal aantal records initieel bestand : 200 wordt gesplitst in 20 bestandjes van 10 records) die door evenveel personen (en computers) worden aangevuld - aantal velden overal gelijk.
Al deze bestandjes staan in dezelfde directory (netwerk).
Zoek een codeknop om te allen tijde het oorspronkelijk bestand terug te kunnen samenstellen (aan elkaar te plakken) met de (reeds) aangevulde velden.
Is zoiets mogelijk ? Hoe pak ik dit best aan ?
Dank voor aanzet - Leifoet

Ik weet niet precies wat je wilt maar is een gedeeld document niet veel handiger?
Kun je met 20 personen aan 1 bestand werken!!

Kun je niet beter het excel bestand in Access importeren en daar een formulier via een selectie openen met een tabel met de gewenste records? Ieder zijn eigen bestandje en jij je totaal bestand, bijgewerkt tot moment van openen.

Ik weet niet precies wat je wilt maar is een gedeeld document niet veel handiger?
Kun je met 20 personen aan 1 bestand werken!!

Rooie Darp, precies omdat het 'saven' van de individuele aanpassingen door 20 personen terzelfdertijd (elk op hun computer) op het (initieel) bestand niet vlot / lees ongecontroleerd lverloot werd aan andere mogelijkheden gedacht. Vandaar ontstond het idee om het initieel bestand eenvoudigweg te splitsen in diverse deeldocumenten en de mogelijkheid te creëren om steeds deze opgeslagen deeldocumenten te kunnen 'samenplakken' tot een/het volledig initieel document. Mijn vraag in deze is hoe ?

Je spreekt evenwel van 'gedeeld document' als oplossing.
Vereist een Excel document specifieke handelingen om als 'gedeeld' te kunnen bewerken ? M.a.w. wat bedoel je met 'gedeeld' ?
Dank - Leifoet

Welke Office heb je?

Als ik dat weet geef ik je morgenavond antwoord (als iemand anders dat al niet heeft gedaan.)

Gerrit

Ik kan het uitgebreid gaan opschrijven, maar hier staat het netjes verwoord.

Ik werk met zo'n 5 mensen aan een bestand en dat gaat uitstekend!!

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan