• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel bestand voor prijsbepaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter peko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peko

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Hoi,

Voor het vernieuwen van mijn website wil ik een xls bestandje maken waar de klant de prijs te zien krijgt.
Nu is dat nogal een complex geheel. Hij vult het aantal te bestellen artikelen in. Hij doet dat met een aantal voorkeuren zoals:
de maten en kleur.
Kortom er zijn nogal wat variabelen. Kan iemand mij helpen om dit in de juiste vorm te gieten.
Ik realiseer mij dat bovenstaande wat onduidelijk is. Daarom heb ik een afbeelding van de de huidige pagina meegestuurd.

Bij voorbaat dank voor de hulp

Gr P

Bijlagen

• prtscr prijslijst.JPG
    prtscr prijslijst.JPG
    86,3 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
Peko, ff géén hulp voor je probleem...:eek: Wel een kleine opmerking (schrijffoutje) in de tekst van je site. Er staat in de header namelijk 'bereken' en dat moet toch echt 'berekenen' zijn. Dit leek me óók wel handig om te melden...;)

Groet, Leo

Hoi,

Voor het vernieuwen van mijn website wil ik een xls bestandje maken waar de klant de prijs te zien krijgt.
Nu is dat nogal een complex geheel. Hij vult het aantal te bestellen artikelen in. Hij doet dat met een aantal voorkeuren zoals:
de maten en kleur.
Kortom er zijn nogal wat variabelen. Kan iemand mij helpen om dit in de juiste vorm te gieten.
Ik realiseer mij dat bovenstaande wat onduidelijk is. Daarom heb ik een afbeelding van de de huidige pagina meegestuurd.

Bij voorbaat dank voor de hulp

Gr P

De afbeelding is duidelijk maar je vraag (voor mij) niet.
Is het de bedoeling dat je een menu in Excel krijgt waarin de klant een keuze kan maken?
Of wil je alleen het bestand anders organiseren?

Dit roept bij mij de vraag op of het wellicht niet handiger is om het in Access te maken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De reden dat ik het met Excel wil doen is dat je het werkblad op een vrij makkelijke manier om kunt zetten in een HTML pagina met het programma Spreadsheetconverter.

Voor de duidelijkheid:
De klant vult in:
- De afmetingen waarna een getal getoond wordt. Dan weet hij welke rij er gekozen moet worden.
- En vinkt vervolgens de kolom aan welke betrekking heeft op het aantal wat hij wil bestellen.
Dan zal er een X,Y snijpunt ontstaan (prijs per stuk) welke vermenigvuldigd wordt met het ingevoerde aantal.
De uitkomst daarvan dient getoond te worden.

Hopelijk is hier een eenvoudige formule / template voor.

GR P

Beste peko ;)

Als U toch een excelbestandje hebt van dit, zet het dan hier eens neer in je topic.
Des te gemakkelijker kunnen wij het aanpassen.

Nog een paar vraagjes: Als er minder dan 50 stuks wordt besteld en meer dan 30 is er dan een toeslag ?
Moet hij ook kunnen kiezen tussen 70% en 100% geborduurd ?
Kan hij niet meer dan 5 inches bestellen ?
Moeten de maten in cm ingeven worden of in m ?
Waarom tel je de lengte en breedte op ?

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Bijgevoegd is een simpel bestand met 2 verschillende zoekfuncties gebaseerd op je voorbeeld.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste Roncancio ;)

Je maakt dan wel nog geen onderscheid tussen 70% en 100% geborduurd? maar dat zullen we later wel oplossen als hij zijn bestandje gepost heeft.

Trouwens er staat 2 maal 3 inches in de lijst, een klein misverstandje het gaat er alleen maar om de te bekomen bedragen te zoeken.

Laatst bewerkt:
Hallo Danny,

Aantallen onder de 50 worden apart berekend iom de fabrikant dus hoeft niet meegenomen te worden in deze.

Bedankt Roncanio voor de input

Bijgevoegd een bestandje waarin een opzet is gemaakt welke ik voor ogen heb.

GR P

Bijlagen

Op verzoek van Danny heb ik het bestand aangepast.:p

Er staat nu maar 1 keer 3 inches in en er zijn nu 2 tabellen (70% en 100%).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste peko ;)

Zie hier het bestandje met de berekeningen erin.
Ze staan op Blad2.

Bijlagen

Danny,

Geweldig dit is wat ik bedoel. Hartelijk dank. Heb nog wel een vraagje of het mogelijk is om de waarde in D6 niet in hele getallen te tonen maar afgerond op de bovenliggende halve of hele.
De berekening wat dit betreft doet het wel uitstekend.

Nogmaals veel dank.
GR P

Beste peko ;)

D6 is toch afgerond :confused:

Of bedoel je C6 niet te tonen ?
Anders sleep je C6 naar F6 en D6 naar C6 en verberg kolom F dan.

ja je hebt gelijk heeft niet getoond te worden.

Dank jullie voor de input

GRT P

Hoi,

Ben ik weer :rolleyes: De code doet het prima. MAAR als ik het genoemde programma SpreadsheetConverter 4 gebruik krijg ik de melding dat de formule die gehanteerd wordt voor de stuksberekening niet ondersteund wordt.

Is hier ook nog iets aan te doen. Als bijlage een rar-bestandje met daarin het werkboek / het gegenereerde HTML-bestand en een PrtScr van de foutmelding.

Alvast wederom dank voor de hulp.

GR P.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste peko ;)

Je zal de volgende formule moeten omzetten in een INDEX formule en of hij deze zal aanvaarden in HTML dat weet ik niet.
INDEX formules is niet zo mijn ding misschien iemand anders op dit forum.

Formule die omgezet moet worden is de volgende :

Code:
=ALS(C8=70;SOMPRODUCT((H3:N3=F10)*(G5:G12=F6)*(H5:N12));ALS(C8=100;SOMPRODUCT((H17:N17=F10)*(G18:G25=F6)*(H18:N25));""))

PS. ben ook bezig het bestandje aan te passen en hier en daar wat foutmeldingen bij te plaatsen daar waar nodig is.

Hallo Danny,

Dank je voor de respons. Voor wat de code betreft is het vreemd dat de code bij het bereken van de stuksprijs niet ondersteund wordt en dat de bijna zelfde code bij het berekenen van de toeslag voor extra kleuren het wel doet.
Heeft dit te maken met de SOMPRODUCT opdracht? De ALS opdracht wordt dus wel ondersteund.

Groetjes P

Beste peko ;)

Heb bestandje aangepast en de formule veranderd in een index formule.
Hopelijk gaat dit in HTML versie.
Ook zijn er veranderingen aangebracht in de cellen C4,C5 en C6.
Geef hier maar eens een waarde in onder de 3.
In B20 heb ik een lijst aangebracht.

Bijlagen

Hallo Danny,

Nu doet alles het ook in HTML. Geweldig en zeer bedankt ook voor de andere aanpassingen hiermee wordt het nog gemakkelijker voor de gebruiker.

Gisteren heb ik het probleem ook voorgelegd bij de ontwikkelaars van het conversieprogramma in Zweden. Ik zal je laten weten welke oplossing zij aan gaan dragen.

MVG
P

Bijlagen

• melding.JPG
    melding.JPG
    39,4 KB · Weergaven: 28
Hallo Danny,

Zoals gezegd hierbij het antwoord van de helpdesk te Zweden. Heb nog niet genoeg verstand van de formules om te kunnen oordelen maar ik meen te zien dat het principe hetzelfde is als jouw oplossing. Klopt dit?

Groetjes
P

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan