• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestanden herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik ben zo stom geweest een aantal excel bestanden op een usb stick te wissen. Met PC File Inspector Recovery heb ik ze weer geundelete, maar omdat ze in verschillende clusters zijn opgeslagen, kan Excel ze niet meer correct lezen.
Is er een tool om er weer een leesbaar bestand van te maken. Of heb ik misschien een andere undelete programma voor nodig. Wie heeft hier ervaring mee?

Waarschijnlijk hebben ze dan ook per cluster een andere naam gekregen?

Uit het hele oude DOS-tijperk weet ik nog dat er een commanco was waarbij je met COPY File1+File2+file3 file4 verschillende bestanden aan elkaar kon knopen.

Ik denk niet dat het werkt, maar misschien heb je er wat aan.

Ja, daar staat mij ook iets van bij. Maar je moet dan wèl weten welke bestanden je moet koppelen. Van de door mij gewiste files staan er soms vele clusters op de stick, met verschillende datums. Kortom ik denk dat ik een stukje software nodig heb dat deze clusters op de juiste manier weer aan elkaar koppelt.

Kennelijk is er nog niemand die me kan helpen. Kan iemand me een url geven van een amerikaans forum waar ik misschien meer info kan krijgen?

Bedankt Wigi, ik zal er mijn probleem voorleggen.
Ik heb inmiddels een groot aantal undelete/recovery programma's geprobeerd, maar ze geven vooralsnog geen (voor demo versies: uitzicht op) goed resultaat. Komt dat misschien omdat de gegevens op een usb-stick staan? Van de gewiste bestanden die ik héél graag terug zou willen hebben bestaan er soms tientallen versies, met verschillende datums. Als ik ze met die undelete/recovery programma's bekijk, heeft de inhoud doorgaans geen enkele relatie met de gezochte bestanden. En ik weet zeker dat ik ze na het wis-ongeluk niet heb overschreven.
Zou het überhaupt mogelijk zijn gewiste excel-bestanden te herstellen van een usb-stick?

Zou het überhaupt mogelijk zijn gewiste excel-bestanden te herstellen van een usb-stick?

Ik betwijfel het ten zeerste om eerlijk te zijn.

Wat je nog kan hopen is dat je een versie gemaild hebt naar iemand of (naar jezelf). Dan zou dat misschien nog in de Sent items kunnen zitten of bij die persoon waar je het naartoe stuurde.

Wigi

Ik heb helaas geen enkel positief resultaat tot heden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan