• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel bestanden in een map, naar 1 excel tabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Beste,

Ik heb in een map diverse bestanden staan:

J:\Logistiek\Transport\Database\

DataBase_NL.xlsx
DataBase_DE.xlsx
DataBase_FR.xlsx
enz enz...

De opbouw van deze bestanden zijn allemaal gelijk aan elkaar.
Nu wil ik deze bestanden verzamelen in 1 excelbestand.
En als er iets veranderd in 1 van deze excelbestanden in de map die staat op de locatie J:\Logistiek\Transport\Database, dat dit dan geupdate wordt in het verzamelbestand als deze wordt geopend
In het bestand Verzamelstaat_DataBase.xlsx, in de tabladen VerkoopGegevens en InkoopGegevens wil ik de gegevens willen hebben uit de verschillende bestanden:

DataBase_NL.xlsx
DataBase_DE.xlsx
DataBase_FR.xlsx
enz enz...

Ik heb laatst een filmpje gezien waar is gedaan, maar heb het niet onthouden en nu heb ik het nodig.
Kunnen jullie mij hiermee helpen.

Alvast dank voor de aangeboden hulp

Henk

Bijlagen

Kijk eens naar de tab Gegevens, Gegevens ophalen, Uit bestand, Uit map.

Open Verzamelstaat...
Lint/ Gegevens/Nieuwe query/Uit bestand/Uit werkmap/ "Kies bestand" /Kies tabel of anderszins/Als deze wordt weergegeven rechts op je scherm kies je vernieuwen ("Wit icoontje rechts")
Doe dit per werkmap.
Af en toe je werkmap verversen, en de nieuwe gegevens komen binnen. De andere bestanden hoeven niet perse geopend te zijn.

Dank voor je reactie.
Met jullie uitleg heb ik het ondertussen gevonden, en ben ermee aan het stoeien.
Voor nu lukt het me om de verschillende database`s samen in 1 tabel te krijgen van de map Verzamelstaat_DataBase.xlsx.
Deze worden dan gesorteerd op datum/

Maar als ik er een database bij krijg dan moet ik deze handmatig koppelen.

Wat ik gezien had was dat als er een bestand in de map bijgezet wordt dat deze dan automatisch mee gaat in de tabel Verzamelstaat_DataBase.xlsx..
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen.
Maar voor nu ben ik al weer een stap verder.

Groet Henk

Als ik het doet zoals jij mij aangeef, dan geef hij enkel de bestandsnamen uit die map.
"Kijk eens naar de tab Gegevens, Gegevens ophalen, Uit bestand, Uit map. "
Wat ik nodig heb is de data die in de bestanden zelf staan.

Dus ik heb het volgende gedaan:

Open Verzamelstaat...
Lint/ Gegevens/Nieuwe query/Uit bestand/Uit werkmap/ "Kies bestand" /Kies tabel of anderszins/Als deze wordt weergegeven rechts op je scherm kies je vernieuwen ("Wit icoontje rechts")
Doe dit per werkmap.

Daarna heb ik de bestanden samengevoegd via Query's samenvoegen , maar dat lukt me maar per drie database

Groet Henk

Laatst bewerkt:
Veel te inflexibel. Dat kan in 1 keer maar is wat lastig uit te leggen. Als je je lijst met bestanden hebt gekregen filter je die eerst zodat je alleen die bestanden over houdt die je wilt importeren. Filter ook op de juiste werkblad(en) en/of tabellen en druk dan op het icoontje naast de koprij met gegevens dat eruit ziet als twee kleine pijltjes die naar buiten wijzen.

Dank voor je uitleg jkpieterse.

Het is mij ondertussen gelukt dit via jou uitleg voor elkaar te krijgen :thumb:
Ik ga er nog verder mee stoeien, maar zoals ik nu zie gaat het zeker lukken.

Groet HWV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan