• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestanden koppelen met hyperlinks en aut. gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pauw Gauwes

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Ik wil vanuit een zogenaamd Dashboard automatisch hyperlinks aanmaken naar excel bestanden. Op het forum heb ik daarvoor een oplossing gevonden er ontbreekt echter nog een onderdeel aan.
Ik zou graag als er automatisch een hyperlink aangemaakt wordt in de kolommen van het dashboard ook de gegevens van dat bestand ophalen. Zoals naam, omschrijving, bedrag enz. Deze gegevens staan in ieder map op hetzelfde werkblad in dezelfde cel.

Is dat mogelijk om op het moment dat ik de hyperlink aanmaak er direct een koppeling naar die cellen gemaakt wordt?

Zie bijlage ter verduidelijkingBekijk bijlage doorlinken.xlsm

Ja dat kan. Je kunt een verwijzing maken naar het bestand en de desbetreffende cel.

Ik heb je bestand zojuist geopend, maar ik heb natuurlijk jouw files hier niet staan. Wat ik zo 1 2 3 zie, zie ik dat je een verwijzing maakt toch? Werkt het niet? Of wat is je vraag dan precies?

Ik zal het morgen eens openen en een test bestand erachter maken, dan kan ik zien wat er mis gaat.

Klopt maar die verwijzing heb ik er handmatig, cel voor cel, ingezet en dan werkt de koppeling uiteraard. De bedoeling is dat deze verwijzing (via een macro) automatisch aangemaakt wordt op het moment dat ik weer een hyperlink in de 1e kolom toevoeg enz.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt dan toch in het algemeenoverzicht =als gebruiken?

Als de inhoud van de cel groter is dan 1 dan hyperlink formule en anders "" (niks)?

Dat is eigenlijk niet de vraag, de hyperlinks automatisch aanmaken gaat prima. Ik wil dan via een formule die automatisch gegenereerd wordt (makro) waarden vanuit die gehyperlinkte bestanden ophalen. Waarbij voor alle gehyperlinkte bestanden geldt dat die waarden altijd in dezelfde cel staan zie voorbeeld wat ik bijgevoegd heb.

Het automatisch aanmaken van die formule is het probleem niet de hyperlink. Nu moet ik die formules allemaal handmatig aanmaken en dat is een tijdrovende klus, vandaar dat ik hoop dat iemand daar een betere oplossing voor heeft

Laatst bewerkt:
Dan zet je al die formules toch in 1x erin? Als er niks staat is het vakje ook leeg. Vul je we wat in dan staat er ook wat.

Ik zou t mezelf niet zo lastig maken hoor.

Als je me dan wilt leren hoe ik dergelijke formules er in één keer in moet zetten dan graag. Elke regel verwijst naar een ander bestand, hoe krijg ik al die verschillende bestandsnamen in de formules er dan in één keer in?

Oke, ik heb nu nog even geen internet, de monteur kan er elk moment zijn. Als hij geweest is doet t t als goed is weer dan download ik je bestand even en kijk ik even. Ik reageer nu via mn telefoon, excel openen, en bewerken is een beetje vervelend op mn telefoon.

Neem rustig je tijd, ben al blij dat er iemand op het probleem wil reageren. Denk als je het bestand opent het duidelijker wordt wat eigenlijk de bedoeling is. Alvast bedankt voor de te nemen moeite

Ik had het laatst dacht ik ook geopend, maar zag niks bijzonders voor zover ik mij kan herinneren.

Maar je wilt dus nieuwe bestanden aanmaken met facturen en je wilt dat de hyperlink naar het bestand alsmede de inhoud volledig automatisch in het bestand komen?

Hebben die bestanden altijd dezelfde naam? Bijvoorbeeld met een oplopend nummer ofzoiets?

De bestanden worden handmatig aangemaakt en hebben dezelfde naam als het factuurnummer (oplopend).

Daarna worden de hyperlinks gegenereerd via een macro in het bestand "doorlinken"

Dan zou het de bedoeling zijn dat via dezelfde of andere macro, verwijzingsformules in het bestand "doorlinken" worden aangemaakt om een aantal gegevens uit de factuurbestanden te linken. Uiteindelijke bedoeling is dat ik het bestand "doorlinken" als een soort dashboard ga gebruiken die snel inzicht geeft in de status van de factuurbestanden.

Ksnap m denk ik. Ik zit nog te wachten op de monteur.. Tussen 8 en 11 zeiden ze..

Ja om half 1 en was je toen compleet vergeten, excuus!

Morgen ga ik voor je kijken, vanavond heen en weer aant rijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan