• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestanden koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
154
Graag wil ik info of het navolgende kan in Excel. Ik heb dus nog geen excel bestanden als voorbeeld beschikbaar.

Ik wil in een excel werkblad in een cel middels een keuzemenu een excel-bestand kunnen kiezen welke ik wil koppelen aan het geopende werkblad, zodat uit de gekoppelde spreadsheet gegevens kunnen worden toegevoegd.

Wie kan mij een stuk op weg helpen.
 
Beste,

Waarom niet bij het openen van een hoofdbestand alle gekoppelde bestanden automatisch laten openen?
 
Ik heb 7 prijslijsten. Deze 7 prijslijsten wil ik in aparte excel spreadsheets houden. De layout van deze prijslijsten is 7 x identiek. Ik wil een factuur maken. Hieraan wil ik bijv. prijslijst 4 koppelen middels een keuzemenu. Artikelregels worden nu door invoegen artikelnummer uit het gekoppelde bestand gehaald. Mijn vraag is of dit mogelijk is binnen excel? Wie helpt mij op weg?
 
Als je nog geen bestanden hebt dan zou ik adviseren maar één prijslijst te maken. zie vb
 

Bijlagen

  • Prijslijst.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 65
Ik ga toch eens met het bijgevoegde voorbeeld aan de gang. Mocht dit niet de beoogde oplossing voor mij bieden dan kom ik vanzelf terug. Dank voor het meedenken op deze toch nog zomerse zondagmiddag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan