• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestanden openen zonder dat je de naam weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

langeffe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Beste mensen,

De volgende vraag;

Graag wil ik uit een bekende map alle excel-files openen en hieruit data halen. De file-namen zijn niet bekend! Is hier een vba-code voor?

Ik heb wel een idee om het op te lossen maar misschien kan het met een enkele code veel makkelijker.

Alvast bedankt voor reactie,

Effe die lange

In de help-functie van VBA staat .FOUNDFILES. Daarin staat code dat aan je vraag voldoet.
Als je wat ervaring hebt in VBA kan je met een kleine aanpassing deze code gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

In de help-functie van VBA staat .FOUNDFILES. Daarin staat code dat aan je vraag voldoet.
Als je wat ervaring hebt in VBA kan je met een kleine aanpassing deze code gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dan ga je uit van FileSearch wat op zich niet verkeerd is, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat deze niet meer (automatisch) ondersteund wordt in Excel 2007.
Zolang de code niet onder Excel 2007 moet draaien (nu en in de toekomst) is dat geen probleem.

Kleine opmerking bij de post van Roncancio... MS heeft tot groot verdriet van veel VBA-programmeurs het 'Application.FileSearch' bij versie 2007 verwijderd. Op internet zijn inmiddels wel procedures gebouwd om het dan maar zelf af te handelen (zie o.a. deze link voor wat opties)...

Groet, Leo

[EDIT] ...Maar dat had Finch óók al in de gaten... ;)

Laatst bewerkt:
Klopt volledig wat mijn 2 voorgangers vermeldden.
In deze topic is al een voorbeeld uitgewerkt voor Excel 2007.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Check!

Hier kom ik verder mee!
Dank voor de snelle reactie!

langeffe, Erwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan