• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestanden opslaan melding alleen lezen bestand en u hebt niet de machtiging

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Hoe los ik dit op?
Ik heb een bestand in mijn documenten (windows 8.1) Excel 2007.
Snelkoppeling naar bureaublad.
Wil opslaan op externe HDD en krijg vervolgens deze melding.
Heb al onder andere naam opgeslagen en dan krijg ik de melding dat ik niet de machtiging heb. Als ik vanaf bureaublad of documenten probeer geeft ie aan dat het alleen lezen bestand is.
Niets bewust vergrendeld hier, is thuislaptop en gebruik deze alleen.

Hallo, wellicht deze.

Als je het probleem nog steeds hebt, probeer dan met de rechter muisknop op het bestand te klikken en dan kiezen voor Eigenschappen, en dan de optie Alleen lezen is aangevinkt, en als dat het geval is, deselecteer deze dan. Probeer het dan nog eens.

Of klik in datzelfde schermpje op "Blokkeren opheffen" als deze aan staat.

Dank, beide stonden niet aangevinkt. Het lukt nu wel, via documenten. Kan het iets geweest zijn dat ik vanuit het bureaublad een bestand heb willen kopieeren? Als ik dit naar documenten kopieer lukte het wel en nu via bureaubladicoon ook.

Ik krijg wel de melding 'u dient administrator machtigingen op te geven' kan dit gewoon doorklikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan