• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestanden opslaan zonder formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

van Beppestein

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Berichten
11
Wie helpt mij?

Ik gebruik nogal uitgebreide excelbestanden waarvan de historie geruime tijd bewaard moet blijven. Deze bestanden staan echter vol formules en in het archief heb ik eigenlijk voldoende aan de berekende waarden. Dus het archief mag opgeslagen worden zonder formules.

Is dit een standaard optie in excel of moet ik hiervoor een macro gebruiken. Zo ja weet iemand hoe die macro er uit moet zien?

Alvast bedankt,

van Beppenstein
 
en de standaardoptie vind je bij plakken speciaal
 
Deze optie heeft een groot andeel, dat ik van alle afzonderlijke tabbladen eerts de beveiliging zal moeten opheffen.

Dat is toch niet lastig? Binnen de lus doorheen de tabbladen neem je 1 extra statement op voor het opheffen, en na het kopiëren een extra statement voor het terugzetten van de beveiliging. Zie bij Protect en UnProtect.

Het enige lastige is dat het paswoord in de VBA-code dan staat (als je een paswoord gebruikt uiteraard).

Wigi
 
Code:
Sub bewaar()
  Workbooks.Add "[COLOR="Teal"]C:\bestandsnaam.xls[/COLOR]"
  With ActiveWorkbook
    .Unprotect
    For Each sh In .Sheets
      sh.UsedRange.Value = sh.UsedRange.Value
    Next
    .SaveAs "[COLOR="teal"]C:\bestandsnaam_backup.xls[/COLOR]"
    .Close False
  End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan