• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestanden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn86

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2005
Ik zit met het volgende:

Ik heb in excel een urenregistratie gemaakt, en daar kunnen dan alle werknemers die bij ons werken hun gewerkte uren op invullen. Dus allemaal in hetzelfde bestand.

Kan ik het zo maken, dat iedere werknemer een apart bestand heeft, wel met dezelfde indeling ed. en dat ik dan een bestand maak, waar al die werknemers bij elkaar gevoegd worden. Zodat ik in dat overzicht kan zien hoeveel uren er in totaal per klant gewerkt is..

Hoe maak ik dit, ik heb al 4 aparte bestanden gemaakt, voor elke werknemer 1. Nu moet ik alleen nog 1 bestand hebben waar deze 4 bestanden samengevoegd worden!

Met vriendelijke groet,
Martijn

Nee, het is een stuk anders bij mij,

Ik heb een bestandje bij gevoegd.
Het is de bedoeling dat op het tabblad 2005, automatisch ook alles van de tabbladen; Kees, Geert en Pieter op komt te staan.
en als er dan bv iets op tabblad Pieter bijgeschreven wordt, dat ook weer meteen automatisch op tabblad 2005 er bij komt te staan. Zodat je op tabblad 2005 dus een totaal hebt staan van alle werknemers.

Laatst bewerkt:
Luc,

Ik vind het goed verzonnen, maar eigelijk is dit niet helemaal mijn bedoeling.

Het gaat er om dat ik op tabblad '2005' alles krijg te zien wat ook op die andere tabbladen staat (zoals in dit voorbeeldbestandje als bijlage)..
Alleen zou ik dan graag zien dat op tabblab '2005' automatisch alles kwam te staan wat er op die andere tabbladen staat, nu hebben ik het gekopieerd en geplakt, maar je begrijpt.. naar een tijdje dan zijn er heel veel gegevens ingevult.. en meer werknemers aanwezig, en dan is het natuurlijk geen doen meer om maar te blijven kopieren!! en ook niet handig natuurlijk..

Wie weet wel DE oplossing..

Bijlagen

Jaja LucB, dit is geweldig, precies zoals ik bedoel!

Nu we toch bezig zijn..
Zou het ook kunnen dat ik ipv per werknemer een appart tabblad maak, een apart bestand maak.

En dan ook weer 1 bestand maak, met daarop het totaal (hetzelfde als nu op tabblad 2005)

Gr. Martijn!
(SUPER BEDANKT!!)

LucB,

Kun je mij vertellen wat ik moet veranderen in de macro als ik andere tabbladen heb toegevoegd, met daarop nieuwe werknemers?

(En heb je al een oplossing om er aparte bestandjes van te maken)

Gr

Martijn,

In de code staat nu For i = 2 To 4
Dwz de Loop begint bij Worksheets(2) (dat is Kees)
en eindigt bij Worksheets(4) ( dat is Pieter).

Als je achter BladPieter één toevoegt verander je de coderegel in For i = 2 To 5 enz...

Allemaal verschillende Bestanden maken lijkt mij nier efficient en heb ik zo geen antwoord op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan