• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestanden vergelijken

• Onderwerp starter Onderwerp starter xtrt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xtrt

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2010
Beste mensen,

Ik heb 2 excel bestanden met daarin bedrijven. Bestand wordt de "database" en deze moet worden aangevuld met bestand 2. Echter bevat bestand 2 namen die ook al in bestand 1 staan. De bedoeling is deze "dubbele" er uit gefilterd worden. Heeft iemand hier een oplossing voor? Het zijn dus 2 bestanden, geen 2 tabbladeren.

mvg,

Mij

Beste mensen,

Ik heb 2 excel bestanden met daarin bedrijven. Bestand wordt de "database" en deze moet worden aangevuld met bestand 2. Echter bevat bestand 2 namen die ook al in bestand 1 staan. De bedoeling is deze "dubbele" er uit gefilterd worden. Heeft iemand hier een oplossing voor? Het zijn dus 2 bestanden, geen 2 tabbladeren.

mvg,

Mij

Kopieer alles in 1 tabblad onder elkaar.
Selecteer dit alles en kies dan in tabblad 'gegevens'
de functie duplicaten verwijderen(bijlage : duplicaten)
je krijgt een scherm. klik hier ok
En je hebt alle dubbele namen eruit gefilterd. (Als test zie bijlage : test)

Byee VRC

Bijlagen

• test.xls
    test.xls
    17,5 KB · Weergaven: 219
  • duplicaten.png
    duplicaten.png
    14,7 KB · Weergaven: 286
Laatst bewerkt:
Kopieer alles in 1 tabblad onder elkaar.
Selecteer dit alles en kies dan in tabblad 'gegevens'
de functie duplicaten verwijderen(bijlage : duplicaten)
je krijgt een scherm. klik hier ok
En je hebt alle dubbele namen eruit gefilterd. (Als test zie bijlage : test)

Byee VRC

Dankjewel. Ik zal hier maandag naar kijken :)

mvg,

Mij :)

zie ook eens naar de site van Luc H. :

http://www.newbytes.be/
kies Excel onder Nr 5 :

Dubbelgangers
U hebt 2 bestanden of werkbladen die u met elkaar wil vergelijken. Met deze invoegtoepassing kan dat. Elk verschil wordt aangeduid op de manier die jij wil (Desnoods wordt een nieuw bestand gemaakt, zodat de originele bestanden intact blijven). U hebt ook de mogelijkheid om de records te vergelijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan