excel bewaren als pdf in google drive (pad) werkt niet via vba?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PVS81

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
17
ik had via macro (vba dus) pad ingesteld dat na een knop excel onder juiste folder bewaard ging worden (op google drive).
ook controle ingebouwd en ik krijg telkens msgbox("het pad bestaat niet") te zien...
pas ik het pad dan naar eigen server "c:\users\PVS\test", dan wordt het probleemloos de macro uitgevoerd...

Google drive is geinstalleerd op pc, onder eigen naam... Het excelbestand bevindt zich ook op google drive. Letterlijke kopieren & plakken van locatie helpt ook niet :D

Is er een manier om dit aan te pakken?

Alvast dank!
 
Zo zet ik ze in Google Drive.


Code:
sub hsv()
thisworkbook.exportasfixedformat 0, "[COLOR=#3E3E3E]c:\users\PVS[/COLOR]\google drive\test.pdf"
end sub
 
Bizar eigenlijk.
Doe ik controle of pad wel bestaat weg. Dan slaat het probleemloos op onder map waar ik wil (google drive\...\x.pdf).

Zet ik controle erbij. Dan lukt het niet, herkent het pad niet. Pas ik pad dan tot "C:\users\PVS\Google Drive", dan herkent het nog wel. Van zodra er één submap bij komt ("C:\users\PVS\Google Drive\test"), dan lukt het niets meer. Ook niet als ik ander submap neem...

Oké, dan doe ik het maar zonder controle :shocked:
 
Bij mij werkt in een submap ook perfect.
Code:
Sub hsv()
ThisWorkbook.ExportAsFixedFormat 0, "c:\users\hsv\google drive\[COLOR=#0000ff]mijn afbeeldingen\[/COLOR]test5.pdf"
End Sub
 
bij mij ook, maar de controle of het pad bestaat werkt niet op submappen? Bij jou wel?

dim pad as string

pad = sheets("infoblad").range("A1").value

If dir(pad) <> "" then
msgbox("pad bestaat niet")
Else
msgbox("hoera, pad bestaat wel")

ik krijg altijd melding 'pad bestaat niet'...
 
Dit gaat beter.
Code:
If Dir(pad, vbDirectory) = vbNullString Then
 
Ik neem alvast een voorschot. :thumb::D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan