• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel blad op website plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat is mogelijk op gelijk welke soort website maar je moet er wel rekening meehouden dat degene die het wil bekijken (downloaden en openen, ev. in één beweging) over Excel (of een compatibel alternatief) moet beschikken.
Het is dus véél gebruikelijker PDF bestanden te publiceren omdat iedereen dat formaat al geinstalleerd heeft of gratis kan installeren.

PS : en je zult ook de dynamische links naar externe bronnen (waar de lezer uiteraard géén toegang toe heeft) moeten vervangen door statische informatie ...

Laatst bewerkt:
Excel werkblad op site plaatsen

Hallo DigiCafee,

Eindelijk kan ik weer reageren.
Graag zou ik willen dat wanneer ik het Excel bestandje sluit er automatisch een bijgewerkt PDF op de site komt te staan.
Ik had al gezien dat iemand anders ook die vraag stelde, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb deze code geplaatst, maar het werkt niet ik krijg een foutmelding.
Op de homepage heb ik deze link geplaatst maar die krijg ik niet gekoppeld aan het gemaakte PDF bestand.
Ik krijg steeds Foutmelding 404
Bestand zou te vinden moeten zijn onder: https://knbbmiddenholland.nl/Voorkeur_aantal_wedstrijden.pdf

Wil jij aub even helpen?

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
FacName = ActiveSheet.Range("B2").Value
Range("A1:F36").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, _
Filename:="Voorkeur aantal wedstrijden" & FacName, _
OpenAfterPublish:=True
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hi,

Welke foutmelding krijg je, dit lijkt mij in orde te zijn.

Groet,

Joske

Ik heb deze code geplaatst, maar het werkt niet ik krijg een foutmelding.
Op de homepage heb ik deze link geplaatst maar die krijg ik niet gekoppeld aan het gemaakte PDF bestand.
Ik krijg steeds Foutmelding 404
Bestand zou te vinden moeten zijn onder: https://knbbmiddenholland.nl/Voorkeur_aantal_wedstrijden.pdf

1/ Zoals je de link hierboven opgeeft zou het bestand meteen in de ROOT-folder van je website komen te staan. Dat lijkt me niet verstandig.
Waar staat het bestand in de folderstructuur van je website ?

2/ Als je niet elke keer ook de code van je website c.q. de link wil aanpassen zul je er moeten voor zorgen dat de naam van het bestand altijd IDENTIEK blijft. Met de code geef je op basis van Cell B2 telkens een andere naam. Daardoor is de link uiteraard niet meer geldig.
Je moet de code dus aanpassen zonder die FacName en/of die waarde vast maken.

Excelblad als pdf opslaan op website

Door een aantal storingen lukte het niet om eerder te antwoorden.

Graag de oplossing om bijgevoegd bestandje als pdf op mijn website te plaatsen.
Eerder kreeg ik deze reactie;

Je moet de code dus aanpassen zonder die FacName en/of die waarde vast maken.

Wil je mij die juiste code geven want het werkt nog steeds niet. Ik wil het op de site knbbmiddenholland.nl plaatsen; maar krijg dat nog steeds niet voor elkaar.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Even los van dat je het bestand in de actieve map opslaat en er dus niet veel de code klopt lijkt het mij een vraag die in deze sectie thuishoort: Website-maken-Programmeren.

Code:
FacName = ActiveSheet.Range("B2").Value
hier doe je niets mee.

Code:
Filename:="Voorkeur aantal wedstrijden"
Lijkt mij niet compeet.

Over het exporteren van een Excelbereik naar een PDF is voldoende te vinden dus dat kan het probleem niet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan