• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel blad opslaan als pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

postit67

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2015
eerst wil ik dit forum bedanken voor het bestaan, ik heb hier al veel oplossingen gevonden.
ben er een tijdje niet geweest en wist mijn inlog niet meer, we hebben ander mail adres gekregen op het werk en ik heb maar een nieuwe inlog gemaakt.

ik heb e.e.a. gevonden en een oplossing die doet wat ik wil, deze krijg ik niet aan de praat.

er moet een excel blad met als naam de datum van die dag dmv een opdrachtknop als een PDF opgeslagen worden.

het blad haalt informatie uit verschillende excel bladen en dit word aangevuld met wat data.

onderstaand wat ik heb gevonden ik kan het onderwerp niet meer vinden dus ik weet niet welk excel uitvoering dit is gemaakt, ik werk met excel 2010, VBA kennis is redelijk.

Sub PrintenPDF()
Dim Path As String
Dim FileName As String
Path = Range("A2")
FileName = ("A1")
Sheets("Blad1").Range("A4:B13").ExportAsFixetFormat Type:=xlTypePDF, FileName:= _
Path & FileName, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:= _
True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=True
End Sub

vanaf Sheets(......... krijg ik de foutmelding, Fout 438 deze eigenschap of methode word niet ondersteund door dit object.

ben er nu al een tijdje mee bezig en ik zie het niet.

celbereik enz. moet nog worden aangepast en de cel van het pad en naam komt ergens anders dit was om te kijken of het werkt.

als iemand een andere oplossing heeft dan hoor ik dat graag.

alvast bedankt voor de moeite.

grt irvin.

Als je hier al veel gevonden hebt, weet je dat code tussen de daarvoor bedoelde tags geplaatst moet worden en dat een voorbeeldje meer zegt dan een een blokje tekst.

Wat staat er in A1 en A2?

2 dingen in je code:
FileName = ("A1") moet zijn FileName = Range("A1")
ExportAsFixetFormat moet zijn ExportAsFixedFormat

Daarnaast wat VenA zei.

Daarin gaat het pad (A2) dus fout omdat je deze niet afsluit met een \ teken en je deze in je code niet toevoegt.
Zie #3 voor verdere problemen.

Laatst bewerkt:
Ok. Algemene tip:
Vermijdt het gebruik van correcte Engelse woorden als naam van een variabele. Dus Path en Filename zou je bijvoorbeeld sPath en sFilename van moeten maken. Dit om te voorkomen dat je gereserveerde woorden gebruikt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan