• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost excel bladen toevoegen geblokkeerd

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vrits

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Besturingssysteem
WINDOWS 10
Office versie
Prof. plus 2021
Ik kan plotseling in excel geen bladen toevoegen. Als ik op + druk gebeurt er niets, Ook kan ik bestaande tabbladen niet bewerken bv. een nieuwe naam of kleur geven. (blad en werkmap zijn niet geblokkeerd).
Wie weer te oplossing? Bij voorbaat dank.

Het lijkt er toch echt op dat het wijzigen van de werkmap structuur beveiligd is.
Plaats anders dat document eens hier als dat privacy technisch mogelijk is.

helaas, ik heb het maar bij 1 (belangrijk) bestand dat ik uit privacy overwegingen niet kan toesturen.
ik kan ook geen privacy gevoelige gegevens in dat bestand weghalen want ik kan ook geen tabbladen verwijderen.omdat het klikken op een bestaand tabblad geen effect sorteert

En als je op Bestand > Info klikt zie je niks geblokkeerd staan?

bij info zie ik geen mededeling waarmee ik iets kan. Heb wel geconverteerd maar bracht ook de oplossing niet.
Als op een tabblad klikt zie je "pop up" verschijnen met mogelijkheden die je zou kunnen aanklikken zoals bv. naam wijzigen of kleur. Echter dat verschijnt meestal niet en als het wel verscheen waren niet alle opties clickable (bleven grijs)

Is het ook geen gedeelde werkmap?

nee niet gedeeld

Is het een .xlsb of .xlsm bestandje?

OPGELOST ! Wat blijkt de werkmap was geblokt. Hoewel bovenaan in het excelblad er gevraagd wordt of je de werkmap wilt blokkeren (dus map niet geblokkeerd) - ik blokkeer nooit werkmappen, wel werkbladen. Ergens anders -ik weet niet meer waar,= bij opties?-zag ik de mogelijkheid om toch te unlocken. En daarna functiioneerde excel weer tot mijn genoegen. Vreemde zaak.
Allen en in t biezonder edmoor bedankt voor de inspanningen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan