Ik ben aan het kijken of ik met behulp van excel een overzicht kan creeren om te kijken of alle files aanwezig zijn:
Ik krijg een onderdelen lijst in excel en ik moet checken of de tekeningen en meetrapporten aanwezig zijn in een bepaalde folder.
dat wil ik dus in de kolom achter de onderdelen lijst doen. Nu doe ik dit handmatig, maar dat moet makkelijker kunnen.
De naamvoering is genormeerd dus dat kan geen probleem zijn. Bekijk bijlage bomcheck.xlsx
Op internet kom ik wel bijvoorbeeld onderstaande function code tegen maar ik begrijp niet hoe ik dat moet intergreren in mijn excel file zodat ik in een overzicht de compleetheid van het pakket documentatie kan zien.
Ik krijg een onderdelen lijst in excel en ik moet checken of de tekeningen en meetrapporten aanwezig zijn in een bepaalde folder.
dat wil ik dus in de kolom achter de onderdelen lijst doen. Nu doe ik dit handmatig, maar dat moet makkelijker kunnen.
De naamvoering is genormeerd dus dat kan geen probleem zijn. Bekijk bijlage bomcheck.xlsx
Op internet kom ik wel bijvoorbeeld onderstaande function code tegen maar ik begrijp niet hoe ik dat moet intergreren in mijn excel file zodat ik in een overzicht de compleetheid van het pakket documentatie kan zien.
Code:
If Dir("full path filename") <> "" Then
MsgBox "File exists"
Else
MsgBox "File does not exist"
End If
Laatst bewerkt door een moderator: