• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel cel formaten wijzigen bij SQL Server DTS package

Status
Niet open voor verdere reacties.

GranadaDude

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Hallo,

Ik heb een vrij lastig probleempje.

Op een database server waar ik SQL Server op heb draaien, creer ik een excel bestand gevuld met de nodige data, afkomstig van de database.

Dit gebeurt via een DTS package.

In de package doe ik eerst een excel template open, waar ik op 1 regel data na alles uit verwijder. De reden waarom ik dit doe is omwille van de ingestelde getalnotaties en formaten. Als ik deze regel niet laat staan, gaat de DTS package de excel file vullen met standaard getalnotaties, wat voor het eindresultaat niet gewenst is.

In de package ga ik dan als 2e stap de data in de excel sheet plaatsen.

In de package ga ik als laatste stap nog wat waarden her en der bijplaatsen en zet ik via ActiveXscripts op bepaalde selecties autofilter aan enz... Dan save ik de template file onder de correcte benaming.

Wat is nu mijn probleem ? Ik verlies op een of andere manier de vormgeving van sommige velden. In mijn template file steek ik ook al een heleboel verfraaiingen (randen / opdelen van data in groepen dmv dikkere lijnen, conditional formats, ...)
Op sommige velden heb ik geen formaat meer staan en dit oogt niet zo mooi en komt een beetje slordig over.

Kan iemand mij daar raad bij geven hoe tot een degelijke oplossing te komen ?

Greetz,

Tom.:)

Waarom leeg je het template eerst? Kun je de template niet leeg klaarzetten? Het lijkt me veiliger voor de opmaak als je niet vanalles hoeft te verwijderen.

Succes ermee1

Exporteer al je gegevens uit SQL als een CSV.txt file.
In je "definitieve" Xls file maak je een routine die de CSV eerst importeerd (Workbooks.OpenText Filename:....etc).
Dit sla je direct op als TEMP.XLS. Vervolgens alle bewerkingen die nodig zijn om de gegevens op de juiste plaats te zetten. Als laatste schuif je de data in je "definitieve" file en kill je het temp.xls bestand.
Het is maar een idee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan