• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel celkleur overbrengen naar word etiketten

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobertNijhofBol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2012
Hallo allemaal.

ik ben bezig om etiketten te maken van de data die zich bevindt in een excel worksheet.

ik weet dat je heel "makkelijk" etiketten kunt maken door een samenvoeging te maken in word.
maar nu heb ik de uitdaging op een celverkleuring over te brengen naar de etiketten in word

Weet iemand hoe ik diverse celverkleuring naar de wordt etiketten kan krijgen, dynamisch op basis van de celkleur in excel sheet.
gebruikte etiket formaat is hema 4,8 bij 10,5 cm (2 bij 6) 12 etiketten op een a4tje

Bekijk bijlage excel data voor etiketten.xlsm

Groet,

Robert Nijhof

Snap misschien niet helemaal je vraag. Maar als je bedoelt om dezelfde kleuren te gebruiken in Word als ze gebruikt zijn in Excel, kun je dit doen door
op het dropdownmenu-pijltje rechts naast het icoontje van Opvulkleur te klikken,
vervolgens "Meer kleuren..." kiezen.
Je ziet dan welke kleur gekozen is; eventueel kijken naar de RGB-kleuren in de tab "Aangepast".

Hoop dit je hier wat mee kan.

Excel Celverkleuring Dynamisch doorgeven naar Word etiketten (of in Access)

Hallo Tent84

De bedoeling is om onderstaand etikett dynamisch te genereren op basis van welke allergenen er in zit. ( aangegeven in excelfile kollommen C t/m AE ( al of niet gebruik makende van de kleur die de desbetreffende cel heeft.

Bekijk bijlage etiket.bmp

Dus de kleuren geven aan welke allergenen er inzitten.

missschien geeft dit een beter beeld wat ik moet maken.

Al vast bedankt voor jullie reacties.

Groet,

Robert Nijhof

Heb je de oplossing gevonden? ik ben hier wel benieuwd naar, aangezien ik tegen dezelfde situatie aanloop.

@Willus Je mag een eigen vraag maken. Je bent nu in iemand anders zijn vraag bezig. Bovendien is dit topic gedateerd, ouder dan drie maanden en mogen dus met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan