• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel cellen beveiligen in tabellen

anjaddijkstra

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2020
Ik wil in Excel cellen beveiligen tegen ongewenst bewerken (verwijderen van formules), maar de gegevens staan in tabellen omdat ik de mogelijkheid wil houden voor de gebruiker om regels toe te voegen. Zodra ik echter het werkblad beveilig kunnen er ook geen regels meer worden toegevoegd aan de tabel. Is hier een andere optie voor dan 9999 regels maar aan te maken?
Bij voorkeur niet met VBA, maar als het niet anders kan dan moet dat maar.

Bestandje zou nu handig zijn, ontdaan van gevoelige info.

Het gaat eigenlijk om meerdere bladen, maar in ieder geval:
- Medicatie moet aangevuld worden wanneer iemand een nieuwe soort medicatie krijgt
- Voorraad moet aangevuld worden wanneer er nieuwe medicatie binnenkomt
- Bestellijst is draaitabel, ik ben er nog niet over uit of dit gebruikersvriendelijk genoeg is
- Besteld is draaitabel, is denk ik overbodig maar zou gebruikt kunnen worden
- Bewoners is een vast gegeven, kan alleen zijn dat naam van een bewoner wijzigt (verhuizing)
Dus voor de beveiliging gaat het om de eerste twee tabbladen.
Of heb je ook een tip voor het beveiligen van de bladen met de draaitabellen (wel kunnen uitvoeren uiteraard)?

Terug
Bovenaan Onderaan