• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel cellen niet laten zien?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvdh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Beste,

Ik ben nu bezig met een globale specificatie invoerlijst om boten in op te slaan. Wat ik heb gedaan is dat je 2 kolommen hebt met in 1 de voorwaarde en in 2 een variabel die je moet invullen. Bijvoorbeel: vermogen van motor (kolom 1) 140 pk (kolom 2). zo iets heb ik uitgebreid tot meer dan 150 regels lang. Ik heb 2 tabladen gemaakt 1 invoer en 2 verkooplijst waar alleen de cellen staan die zijn ingevuld en die van belang zijn voor de verkoop die tabellen heb ik mooi gekoppeld met elkaar en dat werkt goed. Echter niet alle schepen zijn het zelfde en mijn vraag is: kan je met excel (meerdere) cellen helemaal weglaten als er 1 cel niet is ingevuld? En dat als de cellen zijn weggelaten dat de lijst dan beknopter wordt?

Bij voorbaat dank,
Ton

Beste Popipipo,

Dankjewel voor je moeite ik kan hier helaas niks mee. omdat ik de code niet kan zien achter die knop. en die knop niet doet wat ik graag zou willen.

is er geen als (if ) methode waarmee ik dat soort dingen kan doen zoals ik hierboven vermeld had?

groet,
Ton

Beste heren,

ik heb de oplossing gevonden! echter ik loop nu tegen een ander probleem aan..:(
het probleem is nu in de logische test van =Als . Ik wil een logische test zoals als alle cellen F geven zo ja geef F zo nee geef T.
Beste heren weten jullie deze functie ?

ik heb er nu een screenshot van gemaaktAls.PNG

Code:
=Als(SomProduct(N(E2:E18<>"F"))=0;"F";"T")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan