• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel cellen omgekeerd automatisch vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De zere plek had ik al gevonden, daar kwam op terecht bij de foutmelding.
Dat ik met een 2 dimensionale array te maken had wist ik niet...

Ik moet helaas toegeven dat ik geen expert ben, ik kom er niet uit laat staan dat het nu om een 3 dimensionale array gaat.
Ik heb het leesvoer doorgenomen maar er ontbreekt mij, ondanks de voorbeelden in de tekst, teveel kennis om snel ff een vba op te zetten.

Ik heb gezocht naar een voorbeeld van een Private Sub Worksheet…. End Sub 3 dimensionale array die gebruikt kan worden
voor blad1 uit mijn voorbeeld bestand maar die kan ik nergens vinden.

Je kan VBA niet ff onder de knie krijgen daar is studie voor nodig. Ik heb je twee werkende voorbeelden gegeven en dus moet je maar bestuderen hoe het in elkaar steek en waar jouw denkfout zit.

VenA in ieder geval bedankt voor je ondersteuning in dit topic. Mocht ik met een oplossing komen dan zal ik hem hieronder delen.

Laatst bewerkt:
Cellen ipv 3D array vullen a.d.h.v. Userform...

Ik heb toch een oplossing gevonden m.b.v. een voorbeeld zodat ik mijn cellen kan vullen, deze keer m.b.v. een Userform.
Ik heb namelijk nog steeds geen idee hoe ik een 3D array werkend moet krijgen en wat die precies doet.

Zie het voorbeeld hieronder...

Code:
Rem https://www.youtube.com/watch?v=pP4Mmxxh0Yk

Private Sub cmd1_Click()
Dim addme As Range, cNum As Range
Dim x As Integer, y As Integer
Set addme = Blad1.Cells(2, 2).Offset(0, 0)
Set cNum = Blad1.Range("B1")
y = 0
For x = 0 To Me.ListBox1.ListCount - 1
If Me.ListBox1.Selected(x) Then
        addme = Me.ListBox1.List(x)
        For y = 1 To cNum.Value - 1
        addme.Offset(0, y) = Me.ListBox1.List(x, y)
        Next y
        Set addme = addme.Offset(1, 0)
        End If
    Next x
For x = 0 To Me.ListBox1.ListCount - 1
If Me.ListBox1.Selected(x) Then Me.Hide
Next x
End Sub

Bekijk bijlage Map2.xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug