• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel celopmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

wedeka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Hallo,
Ik heb het volgende probleem in Excel.
In mijn document heb ik een werkblad wat mijn hoofdwerkblad is.
Verder heb ik in mijn document een tabblad wat mijn database is waar alle gegevens instaan die ik in het hoofdwerkblad nodig heb.
Nou wil ik het volgende:
Als ik in een cel van mijn hoofdwerkblad een cijfercombinatie ingeef, bijvoorbeeld 0301920, dan moet uit mijn database de gegevens van bovenstaande cijfercombinatie gehaald worden.
Nou gaat dit allemaal goed, op een punt na.
In mijn database is de cel met een groene kleur opgemaakt.
Als ik de combinatie ingeef, dan moet hij deze groene kleur in mijn hoofddocument weergeven. (celopmaak dus).
Dit gebeurt dus niet.
Mijn vraag is hoe kan ik middels een formule de celopmaak copieren naar een ander werkblad als ik een cijfercombinatie ingeef?

Zonder jouw spreadsheet te (kunnen) zien zou het antwoord mogelijk te vinden zijn bij :
"voorwaardelijke celopmaak". ALS de waarde in de cel voldoet aan een bepaald criterium, DAN moet de cel worden opgemaakt zoals jij dat hebt aangegeven bij voorwaardelijke opmaak.

Laatst bewerkt:
Pasja,

Je hebt gelijk, bedankt voor de info.
Alleen loop ik nu tegen het volgende probleem aan.
Als ik de voorwaardelijke opmaak heb gemaakt, dan krijg ik een foutmelding dat ik geen verwijzingen naar andere werkbladen of werkmappen gebruiken mag.

Mijn kennis van Excel is vrij redelijk, maar deze melding / weigering valt buiten mijn kennis. Wacht even op de echte deskundigen van Excel, maybe hebben zij een betere oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan