• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel conditional formatting: 1 cell - meerdere waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackOut

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Dames, heren,

Omdat mijn vorige vraag zo professioneel werd opgepakt, wil ik ook mijn volgende probleem hier plaatsen:

Ik heb een tekstuele waarde in een cel (C19)
Deze waarde kan 5 tekstuele velden hebben, voor het gemak:
"A"
"B"
"C"
"D"
"E"

Indien de tekstuele waarde van C19 A of B is, moet de achtergrond rood worden
Indien de tekstuele waarde van C19 D of D is, moet de achtergrond oranje worden
Indien de tekstuele waarde van C19 E is, moet de achtergrond groen worden

Nu heb ik op internet (en hier uiteraard) gezocht, en kwam ik tot:
http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/31443126/conditional-formatting-wi.aspx

Hierin staat dat een formule als
Code:
=Or(C19="A",C19="B")
zou moeten werken, dit doet het echter niet. Geeft namelijk een error. Als ik daarentegen de , verander in een ; dan geeft het geen foutmelding meer, maar het werkt nog steeds niet.

Ik vul deze criteria in bij "Conditional Formatting" met als criteria: "Cell value equals"

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik word hier een beetje barbaars van :shocked:
Thanks alvast!

Het probleem van die , of ; heeft te maken met de regionale instellingen van je Excel. Maw welke taal.

Je dient die formule te zetten bij cond. formatting waar je eerst isformula of iets dergelijks seleceert. (de eerste combobox wijzingen, zodoende dat je niet meer die equal opties krijgt.)

Het probleem van die , of ; heeft te maken met de regionale instellingen van je Excel. Maw welke taal.

Je dient die formule te zetten bij cond. formatting waar je eerst isformula of iets dergelijks seleceert. (de eerste combobox wijzingen, zodoende dat je niet meer die equal opties krijgt.)

Finch,

Dank je voor je reactie! Heb het geprobeerd zoals jij zei, maar het heeft geen wenselijk effect, geen error, maar ook geen kleurtje

Heb de formule even getest en hij werkt hier perfect, voor welke opvulling ik ook gekozen heb.
Je kan zo trouwens ook de tekstkleur, grootte, lettertype, enz. automatisch aanpassen.

Heb de formule even getest en hij werkt hier perfect, voor welke opvulling ik ook gekozen heb.
Je kan zo trouwens ook de tekstkleur, grootte, lettertype, enz. automatisch aanpassen.

Hmm, gaat me dus nu echt overkomen dat dit een versieprobleem is? Wij gebruiken hier Excel 2000 (I know...) en daar werkt het volgens mijn 1e post simpelweg niet in...

Hallo BlackOut

De Formule
Code:
=Or(C19="A";C19="B")
moet je niet neer zetten bij cellvalue maar bij Formula Is.

Zie bijlage

Laatst bewerkt:
Opgelost!

Dank jullie allen! Het probleem is inderdaad opgelost door gebruik te maken van een formule-criteria i.p.v. cell value!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan