Ik heb een probleem, maar weet de oplossing niet...
Om het simpel uit te leggen:
Stel dat ik auto's onderhoud.
Ik heb dan in de kolom a de punten staan die ik controleer.
In kolom b de resultaten.
Dus b.v.:
Verlichting OK
Spiegel OK
Remmen OK
Banden Versleten
Ramen OK
In
Dit zou ik in een database willen opslaan.
Ik wil dan b.v. meerdere auto's naast elkaar vergelijken.
Maar ook meerdere rapporten uitdraaien (eenvoudige en uitgebreidere).
Dit voorbeeld is simpel, maar het aantal regels is veel groter en het aantal auto's is meer dan 100 stuks.
Nog mooier zou het zijn als bepaalde vragen niet zichtbaar zouden zijn, als de auto deze functie niet heeft.
Bij voorbeeld een auto zonder trekhaak, geen controle op de verlichting hiervan.
Daarvoor zou er een soort vragenlijst moeten zijn, die de vragen bepaalt.
Is dit mogelijk met Excel?
Om het simpel uit te leggen:
Stel dat ik auto's onderhoud.
Ik heb dan in de kolom a de punten staan die ik controleer.
In kolom b de resultaten.
Dus b.v.:
Verlichting OK
Spiegel OK
Remmen OK
Banden Versleten
Ramen OK
In
Dit zou ik in een database willen opslaan.
Ik wil dan b.v. meerdere auto's naast elkaar vergelijken.
Maar ook meerdere rapporten uitdraaien (eenvoudige en uitgebreidere).
Dit voorbeeld is simpel, maar het aantal regels is veel groter en het aantal auto's is meer dan 100 stuks.
Nog mooier zou het zijn als bepaalde vragen niet zichtbaar zouden zijn, als de auto deze functie niet heeft.
Bij voorbeeld een auto zonder trekhaak, geen controle op de verlichting hiervan.
Daarvoor zou er een soort vragenlijst moeten zijn, die de vragen bepaalt.
Is dit mogelijk met Excel?