• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel data op postcode kaart presenteren?mappoint?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ytsje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Goedemorgen allemaal,

Ik wil graag (omzet) gegevens in de verschillende postcode gebieden zichtbaar maken. In ons bedrijf is een tijdje terug MapPoint 2006 aangeschaft. Op dit moment wordt er niets mee gedaan.

Ik heb het een en ander geprobeerd en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

De postcodegebieden in NL 3 en 4 cijferig zijn lastig te benaderen. Verder kan ik de details nergens aanpassen. Ik wil alleen de gebieden met daarbij de verschillende kleuren zien maar er zijn erg veel details zichtbaar ( namen, wegen).

Is MapPoint 2008 bijna beschikbaar? Zijn er misschien makkelijkere oplossingen om Excel data geografisch op postcode zichtbaar te maken?

Groetjes,

Ytsje

@ Rinus,

Kijkend naar de datum in de initiële vraag komt het mij voor dat de vraagsteller reeds een oplossing heeft gevonden of er genoegen mee heeft genomen dat er (nog) geen oplossing was.

Haha,

toevallig keek ik hier gister weer even naar. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat deze weer onder de aandacht is gekomen.

Ik heb de applicatie gevonden, maar deze lijkt me in functionaliteit te beperkt (wereld? en postcodes?) en eenvoudigweg ook te duur.

Groetjes en alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan