• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel decimalen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inger1990

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2022
Berichten
1
Beste allemaal,

Ik heb een excel sheet waar de decimaal ingevuld is met een punt (.). Als je naar de sheet kijkt, zie je die punt ook staan. Echter als je op de cel klikt, is de decimaal niet zichtbaar. Daarnaast heb ik de nederlandse excel en wil ik graag dat er dus een , komt zodat ik er berekeningen mee kan doen.

Hoe los ik dit op? Ik heb al geprobeerd om de . te vervangen met , via ctrl f maar dat werkt niet.

Groet en bedankt.
 
Wellicht in je formule de punt vervangen door een komma (al lijkt het dat niet te zijn, toch wel een poging waard). Ervan uitgaande dat het getal waarmee je wilt rekenen in cel A1 staat:

Code:
=SUBSTITUEREN(A1;".";",")*1

Voeg anders het betreffende bestand anders even bij? Indien vertrouwelijk: Alleen met de cel waarover het gaat.
 
Of bij de cel-eigenschappen eventjes bekijken hoe het getal weergegeven wordt.

Zonder een voorbeeldje van het probleem is het wel gokken, dus zou de suggestie hierboven zeker volgen.
 
Als vervangen niet helpt staat er dus geen punt in de cel.
Kijk eens in het formulevak.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk het enige juiste antwoord Wim:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan