• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel; diverse kolommen kopiëren van blad 1 naar 2/ dubbeling namen automatisch aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter RJ78
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RJ78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2024
Beste Allen,

Heb jullie hulp nodig. Ben bezig met een week-jaarplaning aan het opbouwen. De wens is om enkele kolommen en rijen op te nemen van "blad 1" naar "blad 2".

Zo is de wens om in "blad 2" enkel:
- De monteur namen, functie en de uren op te nemen
- Indien de naam meer dan 2 keer voorkomt, enkel 1x weer te geven en uren op de voeren: zoals Jan de Fluiter 16 16 16 etc.
(om zo te kunnen inzien dat de betreffende monteur dubbel of meer op dezelfde dag/ week is ingepland)

Heb meermaals formules geprobeerd, loop toch vast. Kunnen jullie mij hiervan dienst zijn, welke formule(s) ik moet toepassen?
Bijgaand bijlage concept document (betreft fictieve namen)

Bijlagen

Ik dacht dat ik de enige was die het niet begreep

@RJ78
Plaats in het nieuw bestandje met daarin de uitslag die je wilt hebben en eventueel de formules die je al geprobeerd hebt maar die niet werkten.

Hierbij een nieuw bestandje, in Blad 2 geeft weer wat ik graag wil hebben. Heb enkele formules erin opgenomen. Enkel niet failsafe.
Doel is dat ik een naam intype, dat deze met de betreffende uren, en vrije-, verlof en schooldagen wordt weergegeven. (V Vrij/ Z Ziek, C Cursus? S School.
Indien de naam er dubbel in blad 1 staat, enkel 1x wordt weergegeven in blad 1 met de totaal aantal uren per dag. Bijv Erik staat wk 1 zowel bij werk X als bij werk Y ingepland, bv maandag 16 uur, dit zou ik graag wil zien in blad 2.

Betreft wederom fictieve namen

Bijlagen

Begrijp het nog niet helemaal, want nu is blad 2 een exacte kopie van blad 1

In blad 1 staat 2x Henk de Wasser (Rij 8 en rij 14)
Wat wil je als uitslag hebben in Blad 2 waar Henk de Wasser staat (Rij 14)
Voor week 2 welke uitslagen verwacht je voor de 5 kommen M D W D V?
Ik neem aan dat je dit wilt hebben staan in Blad 2 cellen K8:O8

Uitleg bladen
Weekplanning (blad 1) : Overzicht ingeplande monteurs uren per werk per werk (tabel A)
Urenoverzicht (blad 2): Totaal aantal uren per monteur per week

Heb in blad "urenoverzicht" een voorbeeld erbij gedaan, hoe ik het graag zou willen. Kun je hier wat mee?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan