• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: dmv snelkeuze (dropdown) automatisch waarden in andere cel laten invoeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

globe

Verenigingslid
Lid geworden
18 mrt 2001
Ik heb een vraag.

Ik wil mijn rittenregistratie wat eenvoudiger maken zodat ik deze snel op mijn PDA kan invoeren.

Ik heb zo’n 100 adressen waar ik heen rijd, deze adressen heb ik in een excellijst staan.

Wat ik wil is dmv bijvoorbeeld een dropdown menu in Excel de naam van mijn klant kunnen kiezen en Excel moet dan zelf het adres en de plaats erachter invullen.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd.

Wie kan me een beetje op weg helpen?

Ik vermoed dat ik met verticaal zoeken aan de gang moet maar hoe een dropdown menu maken met gegevens uit een ander werkblad is me niet duidelijk helaas.

Thnx!

Bijlagen

Geef het bereik met je klantnamen een naam. Dan kan je in je validatie verwijzen naar deze naam

ehhh.... juist ja.

en dat doe ik hoe?

bedankt voor je reactie , dat dan weer wel.

Ik ben eruit!

Met jou tip en google.

hieronder mijn idee hoe het inelkaar moet zitten:

Bijlagen

Je zou je formule in de K-kolom nog kunnen wijzigen in onderstaande zodat je die vervelende #N/B kwijt bent
Code:
=ALS(LENGTE(F8)=0;"";VERT.ZOEKEN(I8;Dealeradressen!$A$1:$E$8;2;ONWAAR))

bedankt ik had hem als volgt opgelost:

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(F75;Dealeradressen!$A$1:$D$115;4;ONWAAR));0;VERT.ZOEKEN(F75;Dealeradressen!$A$1:$D$115;4;ONWAAR))

iets omslachtiger maar volgens mij hetzelfde resultaat?

Hoi,

kan iemand mij vertellen hoe je nu zo'n drop-down menutje maakt??

ik kom er niet uit, en zie ook in de celeigenschappen of formules niks terug...

Groeten,
Norbert

Hoi,

kan iemand mij vertellen hoe je nu zo'n drop-down menutje maakt??

ik kom er niet uit, en zie ook in de celeigenschappen of formules niks terug...

Groeten,
Norbert

Eigenlijk moet je zelf een nieuwe vraag stellen het is niet netjes om door te gaan op een vraag van een ander. Maar kijk eens onder Data Validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan