• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel-document herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Ik heb een excel document dat niet meer te openen is. Ik krijg dan steeds de volgende melding ;

Het bestand dat u wil openen " *.xls " heeft niet de bestandsindeling die wordt aangegeven met de bestandsextensie.Controleer of het bestand beschadigd is .......zie verder printscreen bijlage .

Het betreffende Excel document heeft overigens gewoon extensie *.xls

Het gaat hier om een excel document 97-2003 formaat. dus gewoon *.xls extensie, en niet *.xlsx

Ik heb geprobeerd het bestand te herstellen vanuit excel ; openen , dan "openen en herstellen" , maar ook
dit lukt niet.

Daarna heb ik een programmaatje gedownload "StellaPhoenixEcxelRepair". Dit programma heeft bijna een uur aan het betreffende excel document gewerkt, maar uiteindelijk ook zonder positief resulaat....

Misschien heeft iemand nog suggsties ? bv andere doeltreffende Excel-herstel programma's van derden ?
of anders ......?

Bijvoorbaat dank

Zie hier foutmelding in Excel ;

excel.jpg

Excel zegt daar niet dat de extensie niet juist is maar dat de inhoud van het bestand niet is wat wordt verwacht bij een .xls extensie. Het bestand zou beschadigd kunnen zijn of het is geen Excel bestand. Heeft dat bestand eerder wel gewoon gewerkt op die PC?

Als Stellar er al niets meer mee kan zal het dusdanig beschadigd zijn dat geen enkel programma het zal kunnen repareren, of er is iets heel anders aan de hand. Als je dat document hier kan plaatsen zijn er best forummers die er even naar willen kijken.

Je kunt het bestand natuurlijk ook uit je backup terugzetten naar de laatst werkende versie, en van daaruit weer verder werken.

Allen dank voor jullie suggesties.

Ik denk dat terugzetten naar laatstwerkende versie niet meer mogelijk is omdat het op een memorystick stond dat fat32
geformateerd was.

Er stond / staat geen spatie achter de extensie xls. Het betreffende excel-document heeft jarenlang goed gefunctioneerd.
Tot gisteren... Echter het was een redelijk uitgebreid document met 2 tabbladen , en op elk tabblad zo'n 500 rijen en elk
ongeveer 10 kolommen.

FAT32 heeft daar niets mee van doen dus als hij daar nog op staat kan je hem zo kopiëren.

Ik bedoel dat wanneer het betreffende excel doc op een memorystick/ fat 32 staat ik dan geen gebruik kan maken van
"last known good" versie. ...

En ja , ik wil het bestand wel even doorgeven , echter het is bijna 1,6 mb groot en dus te groot om up te loaden op dit forum ( 1 mb max )

Zip het bestand en plaats hem dan op een filehost. Dan kan je de link hier neer zetten.

........... Het betreffende excel-document heeft jarenlang goed gefunctioneerd.
Tot gisteren... Echter het was een redelijk uitgebreid document met 2 tabbladen , en op elk tabblad zo'n 500 rijen en elk
ongeveer 10 kolommen.
Ik neem aan dat je dan..... nog een backup hebt, of iig een iets oudere versie?

Ik heb wel een backup maar die dateert alweer van bijna een half jaar geleden.

Ik kan hem gewoon openen in excel 2003...
Twee zaken:
* draai een herstel van Office... is wellicht beschadigd
* zal hem opslaan zonder veranderingen onder V2 en terugsturen

Laatst bewerkt:
Ik hier in Excel 2013 ook zonder problemen.

Allen bedankt voor de moeite. Echter , bij nader inzien heb ik niet het juiste excel-document gestuurd.
Sorry voor het ongemak.!#@...
Dit moet de juiste zijn ; http://1drv.ms/1HQDRtq

Ik heb het gisteren nog kunnen openen...

Dat is inderdaad geen Excel bestand meer en ook niet te repareren. Als dit via een andere PC op je USB stick is gezet zou ik die andere PC eens grondig controleren op virussen. Het lijkt op een virus dat bestanden versleuteld.

Toch wordt mij pc elke week grondig gescand door Microsoft security essentials..die overigens ook up to date is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan