• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel een comb. van ALS / OF en EN

• Onderwerp starter Onderwerp starter pja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pja

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Op basis van een check wat er in cel I2 staat (Ma. , Di. , Wo. etc) pas ik vertikaal zoeken toe middels de hieronder gedeeltekijk weergegeven formule

=ALS(OF(I2="Ma.";I2="Do."); tabelmatrix 1 ;ALS(OF(I2="Di.";I2="Wo."); tabelmatrix 2 etc

Is I2 dus "Ma." of "Di." dan vertikaal zoeken in tabelmatrix 1. Nu ben ik dus op zoek naar een combinatie van de functies ALS / OF en EN

Stel ik zet In I5 een letter of een cijfer en I2="Ma." dan moet er ondanks dat I2 aangeeft dat er in tabelmatrix 1 gezocht moet worden hij verwijst naar een andere tabelmatrix.

Heeft iemand een idee?

JPA,

Is het mogelijk een voorbeeld op het forum te plaatsen?

Dat werkt makkelijker.

Is dit een oplossing? Ik heb zo goed mogelijk proberen te begrijpen wat je wilt... Want in je uitleg hier op deze site geef je een ander probleem aan (denk ik) dan wat je in het document aankaart (via de comments).

Ik heb enkel de formules in de gele cellen aangepast. Als je nu een afwijkend type invult, verandert het type en de bijhorende prijs.

Bijlagen

Haqrdstikke bedankt, is precies wat ik bedoel. Ennuh je hebt gelijk wat betreft de comments.

Perfecte oplossing, bedankt!!

PJA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan