TornadoTommie
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 19 okt 2008
Hallo allemaal,
Bij mij betreft het gebruik van excel bij een rijschool.
Men moet voor aanvang een lijst invullen met ja of nee.
Nu wil ik die lijst zo maken met standaard antwoord Nee.
Zodra deze Nee in een Ja veranderd dan moet er een email naar een persoon gestuurd worden.
De reden is dat indien er in de lijst met vragen een vraag met Ja wordt beantwoordt er een aktie moet plaats vinden...bv een afspraak maken met de controlerend arts CBR.
Nu wordt dit handmatig gedaan, maar uit veiligheid wil ik dus dat er ook een email naar de planner gaat als een soor backup als ik het vergeet door te geven.
Is zoiets mogelijk?
Ik kan een beetje met excel overweg als het niet te technisch wordt, maar als er ergens een voorbeeld te vinden is hoe ik dit moet aanpakken dan ben ik jullie dankbaar.
Even een klein voorbeeldje
Naam: Kees
Gebruikt u medicijnen. Neen.
En zo dus meerdere vragen. Allemaal Neen dan geen aktie.
Wordt er bij een van de vragen een Neen veranderd in een Ja, dan een email naar de planner.
Alvast bedankt, tommie
Bij mij betreft het gebruik van excel bij een rijschool.
Men moet voor aanvang een lijst invullen met ja of nee.
Nu wil ik die lijst zo maken met standaard antwoord Nee.
Zodra deze Nee in een Ja veranderd dan moet er een email naar een persoon gestuurd worden.
De reden is dat indien er in de lijst met vragen een vraag met Ja wordt beantwoordt er een aktie moet plaats vinden...bv een afspraak maken met de controlerend arts CBR.
Nu wordt dit handmatig gedaan, maar uit veiligheid wil ik dus dat er ook een email naar de planner gaat als een soor backup als ik het vergeet door te geven.
Is zoiets mogelijk?
Ik kan een beetje met excel overweg als het niet te technisch wordt, maar als er ergens een voorbeeld te vinden is hoe ik dit moet aanpakken dan ben ik jullie dankbaar.
Even een klein voorbeeldje
Naam: Kees
Gebruikt u medicijnen. Neen.
En zo dus meerdere vragen. Allemaal Neen dan geen aktie.
Wordt er bij een van de vragen een Neen veranderd in een Ja, dan een email naar de planner.
Alvast bedankt, tommie