• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel en auto-correctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corragio

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Beste allemaal!

ik heb de volgende melding als ik met excel een aantal handelingen heb uitgevoerd

(zie de bijlage)

hoe kan ik dit voorkomen?
of laten oplossen?

alvast bedankt voor de reactie's

grtz,

Ik veronderstel dat je bijlage te groot is, misschien gewoon de melding even overtypen.

dit is de melding

microsoft excel kan de autocorrectie lijsten niet gebruiken
deze functie is niet geinstalleerd wilt u dit nu doen?
ja of nee

p.s. je had idd gelijk de bijlage was te groot maar dit werkt ook

grtz,

Kan je op twee manieren tegengaan die melding:
- Installeren, dus even je Office CD-rom erin doen en kiezen voor installeren
- Autocorrectie uitschakelen in Excel ergens bij spellingscontrole en grammatica.

En als het installeren niet lukt, eens een herstel uitvoeren van Excel via Help - Analyse en herstel of van heel Office via Start - Instellingen - Configuratiescherm - Software.

Ik heb office geprobeerd te herstellen en opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet
ook krijg ik die autocorrectie niet uitgeschakeld

nog een nieuwe optie?

grtz,

Dit probleem kan blijkbaar optreden wanneer een Windows-toetsenbordstuurprogramma geïnstalleerd werd dat niet door Microsoft werd gemaakt.
Je kan dit probleem oplossen door het volgende te doen:

1. Klik op ‘Start’ en vervolgens op ‘Uitvoeren’
2. Typ system.ini in dit vakje en klik op OK. Het bestand System.ini wordt nu geopend in Kladblok.
3. Zoek in de sectie [boot] naar de regel waarmee het Windows-toetsenbordstuurprogramma wordt ingesteld.
Die regel begint normaal met keyboard.drv=
4. Typ een puntkomma aan het begin van deze regel.
5. Voeg vlak onder deze regel een nieuwe (blanco) regel in.
6. Typ hier nu de onderstaande regel in om aan te geven dat je weer met het standaard toetsenbordstuurprogramma wil werken:
keyboard.drv=keyboard.drv
7. Klik op ‘Opslaan’ in het menu ‘Bestand’ en sluit daarna Kladblok af.
8. Start de computer opnieuw op.

Normaal zou hiermee het probleem moeten verholpen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan