• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel en outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvanweelden

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2013
Goedemorgen,

Graag een oplossing voor het volgende probleem.

Als e-mail gebruik ik outlook office.

Uit het lint "snelle toepassing" heb ik e-mail gevist bedoeld voor Excel.
Telkens als ik er op klik krijg ik een standaard bijlage uit een werkblad.
Alle macro's heb ik verwijderd maar het blijft terug komen.
Als ik outlook normaal start(buiten Excel om) dan gaat het goed.

Dus hoop ik maar dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet, Huib

Ik denk dat dit toch wat meer uitleg vergt.

Outlook Excel

Hallo,

Meer uitleg vraagt u het probleem staat er zoals het is.
Ik kan u meer uitleg verschaffen over het ontstaan van het probleem.

ik ben bezig geweest om automatisch van uit Excel een bijlage te versturen via Outlook
Omdat ik er niet veel van snap heb ik op internet een VBA bestandje gevonden die op dat moment wel bijna voldeed maar
het was het niet helemaal. dit bestandje stond in de macro module en daar heb ik het uitgehaald. staat er niet meer in .
Maar telkens als ik Outlook opstart komt hij toch met de bijlage waarvan ik dacht dat hij er uitgehaald uitwas. Dat is ook zo maar hij blijft zijn werk doen helaas.

M.v.G. Huib

Dan wil ik dat Excel bestandje wel eens zien.

Uuhh... We hadden het over Excel toch?

Outlook

Sorry wat ik gedaan heb is knip en plak
van de twee bestandjes op internet.
En deze in Word gezet. Ja we hebben het over Excel

Nogmaals sorry voor de verwarring

Groet, Huib

Outlook

Goedemorgen,

Graag toch nog even aandacht voor het probleem Excel-Outlook.

Het is mij gelukt om het probleem aanschouwelijker te maken door in de bijlage een voorbeeld weer te geven.
Wanneer u Excel opent en vervolgens op e-mail klikt naast het rode kruisje dan ziet u mijn probleem (hoop ik)

Groet, Huib

Bijlagen

Ik zie geen e-mail en geen rood kruisje. Daarnaast kan dat bestand geen VBA code bevatten omdat het een .xlsx is.

Outlook

We komen wel iets dichter bij denk ik.

Zoals ik u eerder schreef heb ik uit de werkbalk snelle toegang het icoontje (noem je dat zo?) E-mail gehaald en ook zoekopdracht afsluiten "rood kruisje"
Als dat op het werkblad staat en er op wordt geklikt dan komt het probleem.

Voor de zekerheid voeg ik een printscreen in. Dit krijg ik te zien bij het indrukken van de E-mail button.

Dat het geen VBA is komt omdat ik dat er allemaal heb uit gehaald en dan toch blijft het probleem.

groet, Huib

Bijlagen

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. De E-mail knop uit het menu Snelle toegang is om het huidige document te mailen. Vandaar dat je met die opdracht altijd dat document als bijlage krijgt. Je wilt dus eigenlijk een eenvoudige manier om een vanuit Excel een nieuwe email te openen?

Overigens kan je plaatjes beter hier direct plaatsen in plaats van via een Word document.

Laatst bewerkt:
Outlook

Oeps!!

Wat een opluchting, dacht eerst dat het allemaal veel erger was.
Je uitleg is een logische waar ik nooit aan had gedacht. Dankjewel voor het wakker schudden en je
tijd om mij te helpen.

In je laatste reactie was er wat ruimte om toch nog in te spelen op wat ik graag zou willen.
Daar maak ik natuurlijk graag (mis)(ge)bruik van.

Wat is de bedoeling:

Binnen een administratieprogramma (Excel) E-mail berichten versturen.

Wij zijn een vereniging met uiteraard een bestuur en leden. We hebben ook een aantal groepen zoals activiteiten commissie enz.
Er zijn een drietal mensen die een deel van deze administratie bij houden. ieder met een eigen e-mail account. Outlook en Gmail

De bedoeling is om vanuit deze administratie direct mail te sturen naar een groep.
Als ik een mail wil sturen aan het bestuur dan moet er wanneer ik de link "bestuur mailen" aan klik alle bestuursleden zichtbaar zijn in het verzend adres.
Met een eventuele bijlage waar ik bijvoorbeeld naar heb verwezen.

Groet, Huib

Probeer deze maar eens. Als je laat weten hoe je wilt verwijzen naar een bijlage kan dat er ook eenvoudig bij.
Bekijk bijlage HVW.xlsm

Laatst bewerkt:
Outlook

Dankjewel dit is wat ik zoek Top.
De ervaring als gigamember die jij bent, dan weet je ook dat er vaak een maar.... is.
dus wil ik je vragen nog een aanpassing te doen maar als je het niet erg vindt geef ik kort een uitleg waarom.

Wij zijn een vereniging Groepswonen Ouderen
Ik ben daar samen met mijn echtgenoot lid van geworden. Men heeft mij gevraagd in het bestuur te treden.
Vrijwel iedereen is wars van computers op wat enkelingen na, die best zouden willen. De boekhouding wordt nog altijd gedaan met papier, potlood en een gummetje. Mijn kennis van computers is redelijk maar ben een beginneling in Excel. Maar goed ik heb alles in Excel gezet en met Macro's het wat gebruiksvriendelijker gemaakt. Maar VBA is voor mij hogeschool. Ik stuur je een printscreen van de start pagina.
Wat het Uitgangs punt is, alles zoveel mogelijk automatisch.

Als een lid zich aanmeld dan worden alle ANW gegevens op 1 regel genoteerd.
De e-mail adressen staan in kolom O vanaf regel 48 t/m 100 (tabblad "administratie")
Als een lid wordt afgevoerd komt hij in archief terecht.
Het geheel is opgezet met kleurtjes of wel de sortering vindt plaats op kleur.
iedereen heeft een kolom met een nummer en kleur. Bewoners Wit met een nummer, Leden Geel met een nummer. en Archief blauw.
Als een Lid (kleur geel)bewoner wordt dan krijgt dat lid een ander nummer waardoor de kleur veranderd in Wit (bewoner)
Wanneer iemand in het archief komt krijgt hij/zij een nummer en wordt de kleur blauw. Zo wordt er gesorteerd op kleur.
Op deze manier snap ik het zelf ook en dat is niet onbelangrijk.

nu mijn vraag:

Als iemand lid wordt komt hij met zijn e-mail adres in kolom O. Kan hij/zij dan automatisch terecht komen in uw module?
En kan hij/zij er ook weer uit als men naar het archief gaat?
Wat betreft de bijlagen deze komen in een aparte map dezelfde map als waar het Excel bestand in staat, met de naam Bijlagen.
Hierin komen verschillende bijlage te staan. Het enige wat men dan nog moet doen is het bestand aanwijzen.
Het is niet zo dat er altijd een bericht gestuurd wordt met bijlage.

Groet, Huib

Als je nu echt je printscreen plaatst, of nog beter het document zelf, zal ik er naar kijken ;-)
Dat wordt overigens wel vanavond.

Laatst bewerkt:
Outlook

Oeps!!!

Je had mij gevraagd het hier!!! te plakken maar dat lukt mij dus niet.
Ik waag er dus toch maar een bijlage aan.

Groet, Huib

Bijlagen

Je kan gewoon dit gebruiken om een plaatje te plaatsen:
addimage.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan