Outlook
Dankjewel dit is wat ik zoek Top.
De ervaring als gigamember die jij bent, dan weet je ook dat er vaak een maar.... is.
dus wil ik je vragen nog een aanpassing te doen maar als je het niet erg vindt geef ik kort een uitleg waarom.
Wij zijn een vereniging Groepswonen Ouderen
Ik ben daar samen met mijn echtgenoot lid van geworden. Men heeft mij gevraagd in het bestuur te treden.
Vrijwel iedereen is wars van computers op wat enkelingen na, die best zouden willen. De boekhouding wordt nog altijd gedaan met papier, potlood en een gummetje. Mijn kennis van computers is redelijk maar ben een beginneling in Excel. Maar goed ik heb alles in Excel gezet en met Macro's het wat gebruiksvriendelijker gemaakt. Maar VBA is voor mij hogeschool. Ik stuur je een printscreen van de start pagina.
Wat het Uitgangs punt is, alles zoveel mogelijk automatisch.
Als een lid zich aanmeld dan worden alle ANW gegevens op 1 regel genoteerd.
De e-mail adressen staan in kolom O vanaf regel 48 t/m 100 (tabblad "administratie")
Als een lid wordt afgevoerd komt hij in archief terecht.
Het geheel is opgezet met kleurtjes of wel de sortering vindt plaats op kleur.
iedereen heeft een kolom met een nummer en kleur. Bewoners Wit met een nummer, Leden Geel met een nummer. en Archief blauw.
Als een Lid (kleur geel)bewoner wordt dan krijgt dat lid een ander nummer waardoor de kleur veranderd in Wit (bewoner)
Wanneer iemand in het archief komt krijgt hij/zij een nummer en wordt de kleur blauw. Zo wordt er gesorteerd op kleur.
Op deze manier snap ik het zelf ook en dat is niet onbelangrijk.
nu mijn vraag:
Als iemand lid wordt komt hij met zijn e-mail adres in kolom O. Kan hij/zij dan automatisch terecht komen in uw module?
En kan hij/zij er ook weer uit als men naar het archief gaat?
Wat betreft de bijlagen deze komen in een aparte map dezelfde map als waar het Excel bestand in staat, met de naam Bijlagen.
Hierin komen verschillende bijlage te staan. Het enige wat men dan nog moet doen is het bestand aanwijzen.
Het is niet zo dat er altijd een bericht gestuurd wordt met bijlage.
Groet, Huib