• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel en tekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter joep3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joep3

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Met Excel en de werkbalk tekenen maak ik plattegronden e.d. De lijnen zet ik meestal uit op het raster en dat werkt voor mij perfect. Maar soms wil ik lijnen uitzetten met een bepaalde lengte (dus niet met behulp van het raster). Is dat mogelijk??
Bedankt voor de moeite.

Joep

Ja met de werkbalk tekenen ( zie voorbeeldje )

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Daniël,
Bedankt voor je reaktie, maar ik was kennelijk niet duidelijk met mijn vraag. Het tekenen zoals jij bedoelt gebruik ik regelmatig.
Door de kolombreedte en de rijhoogte te veranderen maak ik ahw ruitjespapier met vierkante ruitjes. Elk ruitje is dan bv. een meter in werkelijkheid. Het probleem ontstaat, als ik vanuit een willekeurig punt een lijn van bv. 8,30 mtr wil tekenen. Als die lijn dan schuin staat wordt het helemaal gokken.
Kan ik een lijn met een willekeurige lengte tekenen?
Heb je nog een tip??

bedankt voor de moeite,

Joep

Beste , als je een lijn hebt getekend en je wil die langer korter schuin of verplaatsen , ga met de muis boven op die lijn staan klik dan komen er aan de uiteinden van de lijn kleine vierkantjes , pak met je muiscursor zo een vierkantje en trek , duw , voor , boven , onder zoals je wil met die lijn . De lijnen die je hebt gezet kunnen steeds gewijzigd worden ! ook dikker , dunner .

Joep
Ga op de lijn staan en dan rechtermuis toets dan size en properties en je kunt de lengte van de lijn ingeven. Met rotation kun je de juiste richting aangeven, daarna kun je de verplaatsen naar de juiste positie

Willem,
Op de eerste plaats bedankt voor het meedenken. Ik zoek inderdaad iets waarmee ik size, properties en rotetion kan aangeven. Maar na een uurtje puzzelen lukt het me nog steeds. We praten toch wel over het zelfde t.w. Excel en de werkbalk tekenen. Ik kan met de beste wil van de wereld niet vinden waar ik bv. de lengtegegevens moet invoeren.
Heb je nog een aanwijzing?

groetjes

Joep

Joep, rechtsklik op de betreffende lijn en selecteer dan Autovorm opmaken. Bij tab Grootte kan je dan lengte en draaihoek ingeven.

Willem en Rudi,

Bedankt!! Dit was inderdaad waar ik naar zocht. Probleem opgelost. Ik moet nog even gaan puzzelen met de schaal, maar daar kom ik wel uit. Nogmaals bedankt.

Joep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan