• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel en word niet meer gekoppeld nadat ze zijn verplaatst naar een andere map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Safe1993

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2013
Dag mensen!

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, heb er al naar gegoogled en hier op de forum gekeken maar kan 123 niks vinden.
Als ik excel en word bestand heb opgeslagen, en weer open, dan doet de koppeling het nog tussen de 2 bestanden. Zodra ik ze verstuur naar een collega of verplaats naar een andere map dan doen de koppelingen het niet meer.

ik gebruik voor beide microsoft office 2007

hopelijk kan iemand met een wonder komen.

mijn dank zal groot zijn!!

Wat je kunt proberen is om Excel aan de extentie .xlsx te koppelen, en word aan de extentie .docx (of iets hieraan gelijk).

Je doet dit door van het betreffende bestand de eigenschappen te openen, en achter het zinnetje "openen met" op 'Wijzigen' te klikken.

Als dit bestand geopend moet worden met Excel dan doe je het volgende.

Kijk of er in het zojuist verschenen venster Excel staat, staat dit er niet? druk dan op de knop 'Bladeren' rechts onderin.

Navigeer naar C:\Program Files\Microsoft Office\Office12 en dubbelklik hier op EXCEL.EXE .

Doe hetzelfde voor uw word bestand en klik dan I.P.V. Excel.exe op Winword.exe

Hopelijk is dit het wonder dat je zoekt.

gr

ten eerste bedankt voor uw hulp en snelle reactie.

Helaas is dit niet het wonder waar ik naar op zoek ben.

De extenties zijn van de excel en word staan al als .xlsx en docx. de probleem is dat, wanneer ik de bestanden verplaats naar een andere map of naar iemand verstuur dat ze niet meer gekoppeld zijn.
als ik beide bestanden zelf wil aanpassen dan lukt het wel, maar zodra ik ze verplaats/naar iemand verstuur dan niet meer:(

iemand anders met een wonder oplossing?

Wat is de aard van je koppelingen? Gegevens uit Excel in Word geplakt? Probeer dan: rechtsklik op het gekoppelde item en kies Koppelingen > Bron wijzigen

Hoi Frans,

de aard van me koppeling is cntrl c van excel naar word plakken speciaal --> koppeling plakken --> niet opgemaakte tekst.

Bron wijzigen zou toch niet werken? ik bedoel als ik het naar een collega stuur moet ik dus alle gekoppelde opdrachten gaan aanpassen etc. wat dus een eeuw duurt:D
Is er geen simpele oplossing zoals, dat beide bestanden elkaar blijven herkennen nadat ze verplaatst/verstuurd zijn?

Laatst bewerkt:
Als je geen pad opgeeft voor koppelingen wordt de koppeling automatisch gelegd zolang beide bestanden in dezelfde directory staan.

@ snb

hoe geef ik geen pad? die komen automatisch zodra ik op plakken speciaal --> koppeling plakken --> niet opgemaakte tekst. doe

bedankt alvast!!

Je hebt een word probleem, mss op een ander forum proberen?

Een externe verbinding waarbij Excel volledige paden gebruikt maak ik altijd met macro's, zodat na verplaatsing van het bestand dit automatisch wordt bijgewerkt. Hier heb jij niets aan maar mss dat iets vergelijkbaars ook in Word kan.

Na 3 uur alweer bumpen???

ikzelf heb nooit gewerkt met macro's, kan ik daarmee ook excel en word woorden koppelen?

zo ja, zou je zo vriendelijk willen zijn en uitleggen hoe macros een werkt?:P

Het gaat om de koppeling bijwerken na verplaatsing van je document. Zoals gezegd: dat is een Word probleem.
Je andere vraag: nee. Maar google eens op "word vba" :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan