• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel en word samenvoegen en formulier maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marionvdh

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Hoi,

Ik heb eigenlijk een dubbele vraag.

1. Ik heb een bestand met een aantal personen die als vrijwilliger worden ingezet. Iedere persoon kan meerdere keren worden ingezet. Nu wil ik om te beginnen een soort invulformulier maken zodat bij een nieuwe opdracht ik de goede persoon kan kiezen uit een rol menu, en de opdracht (in termen van : begintijd/eindtijd/plaats etc) kan invullen. Door dit in te vullen zou dan een excel lijst gevuld moeten worden met die opdracht.

2. Na het invoeren van de opdracht (soms meerdere voor 1 persoon) moet er een brief verzonden worden waarin deze opdrachten staan. Nou zou het ideaal zijn als ik de opdrachten die in de brief moeten komen, kan selecteren en op een of andere manier ook het adres van de betreffende persoon kan selecteren zodat alles tegelijk in een word bestand wordt samengevoegd.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

Bijlagen

Laat me je wat op weg helpen.
In Excel is standaard een dataformulier opgenomen. Door <Data>, <Formulier> te selecteren wordt het aangemaakt. Bovenstaande handelingen kun je toepassen op elk tabblad in je spreadsheet (mits er een tabel aanwezig is).
Om gegevens uit excel en word samen te voegen, dien je eerst een standaard brief te ontwerpen in word. Middels de optie Afdruk samenvoegen kun je adresgegevens uit excel koppelen met de brief. In word is een wizard opgenomen die je kunt benaderen via <Extra>, <Brieven en verzenlijsten>, <Wizard afdruk samenvoegen>.
Bekijk verder de help topics in zowel excel als word.

Groeten,

M.

twee vraagjes dit werk dus alleen voor adressen en niet voor een bestellijst?

Kan de wizard samenvoegen nergens vinden onder extra.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan