• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel en word

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Vrienden :D

Ik heb eerst een inventariserende vraag.

Is het mogelijk om gegevens vanuit Excel te kopiëren naar een brief in word. M.a.w. ik heb een brief waarin een aantal variabelen moeten komen. Nu wil ik in Excel gewoon een standaard overzicht maken zodat je niet de hele brief door hoeft te ploeteren. Vervolgens is het de bedoeling dat de info in word terecht komt op de daarvoor aangewezen posities. Is voorgaande überhaupt mogelijk en zo ja hoe dan.

Groet,

Allard:thumb:

Ja, dat kan, via Mail Merge. In Word zit bij 'Tools', 'Letters and Mailings' de optie 'Mail Merge'. (in de NL versie zit het in het menu 'Extra'). Er is ook een werkbalk speciaal hiervoor beschikbaar, onder 'Beeld', 'Werkbalken', 'Mail Merge'. Ik ben er zelf niet zo bekend mee, maar het schijnt niet al te moeilijk te zijn. Kijk eens de helpfile erop na, of wellicht dat er hier nog iemand rondloopt die het wel vaker gedaan heeft.

Ja, dat kan, via Mail Merge. In Word zit bij 'Tools', 'Letters and Mailings' de optie 'Mail Merge'. (in de NL versie zit het in het menu 'Extra'). Er is ook een werkbalk speciaal hiervoor beschikbaar, onder 'Beeld', 'Werkbalken', 'Mail Merge'. Ik ben er zelf niet zo bekend mee, maar het schijnt niet al te moeilijk te zijn. Kijk eens de helpfile erop na, of wellicht dat er hier nog iemand rondloopt die het wel vaker gedaan heeft.

:thumb: Bedankt voor je reactie :thumb: Deze kende ik inderdaad al. Dit is volgens mij de functie brieven en verzendlijsten. Dat is opzich ook wel een methode om te gebruiken echter is deze mij te vast en onderhevig aan teveel handelingen. Ik zoek een ietwat minder bewerkelijke methode. Er zijn nogal wat mensen binnen het bedrijf waar ik werk die niet zo geweldig zijn met alle opties. Het moet een soort fisher price methode worden

Hoi,

Het lijkt er echter op, dat je zelf ook niet zo goed op de hoogte bent, gezien je vraagstelling en reactie ...... :confused:

Of het nu om adres- of andere gegevens gaat, een eenmaal gemaakt 'hoofddocument' kan je opslaan en later op elk willekeurig moment zonder al die 'stappen' opnieuw gebruiken.
Zelfs als het gaat om een ander Excel-bestand, mits je je maar houdt aan bepaalde conventies die voor elke tabel identiek zijn.
Dat is eigenlijk de enige voorwaarde .......

Het lijkt wel op de nitwitterigheid bij een culturele instelling in de omgeving van Nijmegen ....

Hoi,

Het lijkt er echter op, dat je zelf ook niet zo goed op de hoogte bent, gezien je vraagstelling en reactie ...... :confused:

Of het nu om adres- of andere gegevens gaat, een eenmaal gemaakt 'hoofddocument' kan je opslaan en later op elk willekeurig moment zonder al die 'stappen' opnieuw gebruiken.
Zelfs als het gaat om een ander Excel-bestand, mits je je maar houdt aan bepaalde conventies die voor elke tabel identiek zijn.
Dat is eigenlijk de enige voorwaarde .......

Het lijkt wel op de nitwitterigheid bij een culturele instelling in de omgeving van Nijmegen ....

:eek: grapje hoor :thumb: Bedankt voor je reactie. Mijn reactie was ook op ervaringen uit het verleden met de samenvoeg bestanden. Maar misschien was ik inderdaad wat te snel :rolleyes: Ik zal hier toch maar even induiken dan. Mijn welgemeende excuses voor mijn domheid:(

Hoezo dom .....

Ik heb veel cursussen gegeven op dit 'vlak' met geregeld mensen die nogal shy waren, dachten dat ze 'dom' waren (in de ogen van collegea) door vragen te stellen ......
Waarop ik altijd zei, dat de niet-vragers w.s. dezelfde vragen hebben maar ze niet 'durven' stellen.
Dom is degene op dit forum die denkt alles al te weten ...... :thumb:

Hoezo dom .....

Ik heb veel cursussen gegeven op dit 'vlak' met geregeld mensen die nogal shy waren, dachten dat ze 'dom' waren (in de ogen van collegea) door vragen te stellen ......
Waarop ik altijd zei, dat de niet-vragers w.s. dezelfde vragen hebben maar ze niet 'durven' stellen.
Dom is degene op dit forum die denkt alles al te weten ...... :thumb:

:D Helemaal mee eens. Mijn probleem is dat Word voor mij een programma is om brieven mee te schrijven. Excel is wat meer mijn ding om handige tools in te maken. Nu moet ik de twee gaan samenvoegen en ik ben niet zo´n matchmaker LOL :p

Okee en nu verder

Vrienden,

Het samenvoegen is inderdaad een werkende methode ;) Bedankt daarvoor. Nu heb ik twee lijsten. De excelsheet waarin alles wordt bijgehouden en de wordbrief waarin de gegevens terecht gaan komen. Nu heb ik een vraag over de excelsheet.
Mijn VBA kennis is niet zo groot dat gezegd nu mijn vraag
Ik wil middels een formulier mensen de gegevens laten vullen. Hoe krijg ik dit formulier er automatisch bij het opstarten van het document voor ? Is er iemand die mij van hulp kan voorzien?

Groet,
Allard :thumb:

Ik wil middels een formulier mensen de gegevens laten vullen. Hoe krijg ik dit formulier er automatisch bij het opstarten van het document voor ? Is er iemand die mij van hulp kan voorzien?
Kies voor EXTRA - MACRO - VISUAL BASIC EDITOR
Selecteer de PROJECTVERKENNER.
Dubbelklik op ThisWorkbook
Plak er onderstaande code in.

Code:
Private Sub Workbook_Open()

Userform1.Show
End Sub
Deze code zorgt ervoor dat de userform1 zichtbaar wordt bij het openen van het bestand.

Als er vragen zijn, of ik ben niet duidelijk geweest dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan