Allen,
Ik zit met een vraag en heb jullie nodig om de kaders weer te geven als dat mogelijk is.
Ik stuur enquetes naar medewerkers met een standaard set met gesloten vragen
In sheet 1 in kolom a staan de vragen. Kolom b en c mogelijke antwoorden.
In sheet 2 staan weer andere vragen maar zelfde opmaak en layout.
Alles staat dus vast voor elke medewerker. Er worden ook geen open vragen gesteld.
Medewerkers sturen de ingevulde enquetes op en worden opgeslagen in 1 map.
Vervolgens wil ik een masterdocument maken die in de map kijkt en de enquetes opent, inleest, verwerkt in eigen worksheet en sluit. Vervolgens de loop doorloopt tot de map gedaan is.
Dit het liefst met een druk op de knop.
Wat ook zou kunnen is dat een voor een een bestand wordt geopend om dat vervolgens via een macro te laten inlezen, verwerken in eigen worksheet en verwerken.
Optioneel zou ik nog willen laten bijhouden hoeveel enquetes ingelezen zijn.
Waar moet ik aan denken om dit te maken?
Hoe kan ik bestanden openen en gelijk dat de workbook gaat inlezen?
Hoe leest excel het in?
Aan welke formule's moet ik denken die hiervoor gebruikt moeten worden?
Volgens mij hoeft niets dynamisch en is alles statisch. De vragen en de map waar de enquetes worden opgeslagen is allemaal gelijk.
Kunnen jullie mij helpen hiermee? Ik heb al wel fora's afgestruind (onder meer deze natuurlijk) maar kon geen gelijke vinden.
Ik zit met een vraag en heb jullie nodig om de kaders weer te geven als dat mogelijk is.
Ik stuur enquetes naar medewerkers met een standaard set met gesloten vragen
In sheet 1 in kolom a staan de vragen. Kolom b en c mogelijke antwoorden.
In sheet 2 staan weer andere vragen maar zelfde opmaak en layout.
Alles staat dus vast voor elke medewerker. Er worden ook geen open vragen gesteld.
Medewerkers sturen de ingevulde enquetes op en worden opgeslagen in 1 map.
Vervolgens wil ik een masterdocument maken die in de map kijkt en de enquetes opent, inleest, verwerkt in eigen worksheet en sluit. Vervolgens de loop doorloopt tot de map gedaan is.
Dit het liefst met een druk op de knop.
Wat ook zou kunnen is dat een voor een een bestand wordt geopend om dat vervolgens via een macro te laten inlezen, verwerken in eigen worksheet en verwerken.
Optioneel zou ik nog willen laten bijhouden hoeveel enquetes ingelezen zijn.
Waar moet ik aan denken om dit te maken?
Hoe kan ik bestanden openen en gelijk dat de workbook gaat inlezen?
Hoe leest excel het in?
Aan welke formule's moet ik denken die hiervoor gebruikt moeten worden?
Volgens mij hoeft niets dynamisch en is alles statisch. De vragen en de map waar de enquetes worden opgeslagen is allemaal gelijk.
Kunnen jullie mij helpen hiermee? Ik heb al wel fora's afgestruind (onder meer deze natuurlijk) maar kon geen gelijke vinden.