• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel -> enquete openen en verwerken in masterdocument

Status
Niet open voor verdere reacties.

pacoXP

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Allen,
Ik zit met een vraag en heb jullie nodig om de kaders weer te geven als dat mogelijk is.

Ik stuur enquetes naar medewerkers met een standaard set met gesloten vragen
In sheet 1 in kolom a staan de vragen. Kolom b en c mogelijke antwoorden.
In sheet 2 staan weer andere vragen maar zelfde opmaak en layout.
Alles staat dus vast voor elke medewerker. Er worden ook geen open vragen gesteld.

Medewerkers sturen de ingevulde enquetes op en worden opgeslagen in 1 map.

Vervolgens wil ik een masterdocument maken die in de map kijkt en de enquetes opent, inleest, verwerkt in eigen worksheet en sluit. Vervolgens de loop doorloopt tot de map gedaan is.
Dit het liefst met een druk op de knop.
Wat ook zou kunnen is dat een voor een een bestand wordt geopend om dat vervolgens via een macro te laten inlezen, verwerken in eigen worksheet en verwerken.
Optioneel zou ik nog willen laten bijhouden hoeveel enquetes ingelezen zijn.

Waar moet ik aan denken om dit te maken?

Hoe kan ik bestanden openen en gelijk dat de workbook gaat inlezen?
Hoe leest excel het in?
Aan welke formule's moet ik denken die hiervoor gebruikt moeten worden?

Volgens mij hoeft niets dynamisch en is alles statisch. De vragen en de map waar de enquetes worden opgeslagen is allemaal gelijk.

Kunnen jullie mij helpen hiermee? Ik heb al wel fora's afgestruind (onder meer deze natuurlijk) maar kon geen gelijke vinden.

Fantastisch! En je gebruikt hiervoor vlookup om alles op te zoeken.
De mapnaam is duidelijk dus die heb ik gewijzigd.

Ik snap nu hoe de xls-bestanden worden opgezocht!

Hartstikke bedankt. 1000 kudo's!!!

Ik ga hiermee aan het werk

Nu moet ik in mijn enquete rekening houden met het feit dat gebruikers een “x” zetten bij de het juiste antwoord. Hierbij is slechts één antwoord mogelijk.

Vraag aan mijn kant is of excel dat wel kan?
- Heeft excel een fout correctie dat als je twee antwoorden ingeeft je dan een melding krijg of iets dergelijks?
- kan excel een x tellen als 1 om toch een grafiek er uit te halen?

Nu moet ik in mijn enquete rekening houden met het feit dat gebruikers een “x” zetten bij de het juiste antwoord. Hierbij is slechts één antwoord mogelijk.

Vraag aan mijn kant is of excel dat wel kan?
- Heeft excel een fout correctie dat als je twee antwoorden ingeeft je dan een melding krijg of iets dergelijks?
- kan excel een x tellen als 1 om toch een grafiek er uit te halen?

Aan alle drie vragen voldaan.

De gebruikers kunnen alleen maar een "X" zetten.
Als er een tweede "X" op dezelfde rij komt, wordt de ander gewist.(code zal wel iets makkelijker kunnen, maar ben geen code schrijver).
En als laatste: Excel telt elke "X" als 1.

Bijlagen

Als je een vrouw was Harry dan was ik met je getrouwd!

Weten jullie toevallig ook nog of er een officiele disclaimer is voor als je macro's gebruikt? Deze vraag kwam van een vriend van mij die mijn enquete zag.

Hij kan zich voorstellen dat bijvoorbeeld bedrijven niet happig zijn om het niveau van beveiliging te verlagen. Er zou dus een garantie moeten zijn dat mijn enquete (of ander macro-excel bestand) vrij is van virussen.

Ja ok.. dat is een maatregel om het te testen. Ik kan mij inleven dat een organisatie voordat ze het bestand, als test, door zo'n scanner halen het via de mail willen lezen dat een leverancier het pleit.

Ik zat al wel te kijken op Internet maar kan er vrij weinig over lezen.

Als je een vrouw was Harry dan was ik met je getrouwd!

Weten jullie toevallig ook nog of er een officiele disclaimer is voor als je macro's gebruikt? Deze vraag kwam van een vriend van mij die mijn enquete zag.

Hij kan zich voorstellen dat bijvoorbeeld bedrijven niet happig zijn om het niveau van beveiliging te verlagen. Er zou dus een garantie moeten zijn dat mijn enquete (of ander macro-excel bestand) vrij is van virussen.

Hoi Harry,

Nu ben ik een beetje aan het testen en kom iets heel raars tegen. Als ik meerdere cellen selecteer en dan op delete druk dan wordt de gehele regel verwijderd?
Is dit iets wat tegen gehouden kan worden?

Ik heb al geprobeerd om met protect worksheet te werken maar dan loopt alles vast :)

Geen idee, bij mij verwijderd het alleen de "x-een" als ik er meerdere selecteer en delete.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
    If Not Intersect(Target, [B:D]) Is Nothing Then
        If WorksheetFunction.CountA(Target.EntireRow) > 2 Then
            MsgBox "Slechts 1 keuze mogelijk!" & Chr(10) & _
            "Wis eerst uw andere keuze!"
            Target.ClearContents
        End If
    End If
End Sub

Mvg

Rudi

Het doet het perfect.

Nog 1 vraag en dat kan denk ik heel makkelijk opgelost worden.

Ik gebruik op dit moment het voorbeeld van "Warme bakkertje".

Het masterdocument leest enquetes in. Als er een nieuwe enquete is ingestuurd dan moet de laatste enquete uitgebreid worden. In deze uitbreiding worden dan alle formules meegenomen + velden opgeteld zodat de gegevens uit de juiste enquete komen.

Nu wil ik per kolom het gemiddelde berekenen maar als ik dat eenmalig doe en een enquete bijvoeg dat update het gemiddelde niet automatisch bij. Dan moet je handmatig ook de gemiddelde formule aanpassen.

Is hier een oplossing voor toevallig zodat ik alleen de enquete uitbreid en niets meer verder hoeft te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan