• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel experts gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Hallo,
Ik had ooit een cijferlijst gemaakt (zie bijlage).
Even de theorie erachter.
Er zijn 20 woorden en ik wil weten hoeveel ze er goed hebben (aantal punten). En nu gebruikte ik altijd een formule 20-x=aantal goede woorden (=punten).

Maar nu zijn er 2 soorten fouten. Voor de X-fouten moet 1 heel punt worden afgetrokken en voor de 0-fouten een half punt. Is dat mogelijk en zo ja: hoe?

Ik hoop dat iemand me dat kan vertellen..

tja..
maar... de lijst moet uit te printen zijn als losse cijferlijst.. Dus denk ik dat het ook mogelijk moet zijn om jouw kolommen W t/m BJ op een ander tabblad te plaatsen toch?
En ik moet het voor 5 verschillende klassen maken... Is het dan denk ook mogelijk om jouw (verwijs)kolommen in een apart bestand op te slaan?
Ik zit over een uurtje op mijn werk en dan ga ik ff stoeien.. heel erg bedankt..

hoi..
is het heel veel moeite om m ff als zip neer te zetten? ik zit op mijn werk en kan winrar niet installeren...

Hoi,

Met de diverse functies wordt'ie zo:

zie bijlage

Je moet alleen de kolom met de formule ietsje breder maken om te zien dat'ie ook halfjes aftrekt .......

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vecom..
ik geloof dat dit m is... ik kwam bij de vorige suggesties al snel het probleem tegen dat ik de als-jes niet kon uitbreiden tot 25 woorden.. Dan gaf ie aan dat de formule te lang was.. Dit lijkt me de oplossing..
heel erg bedankt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan