excel export bij >65000 regels, hoe splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

emel01

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
hoi
ik heb een uiteindelijke query/tabel die zo groot is dat bij excel export hij de mist ingaat. hoe bouw ik iets in in access, dat ik zeg: export regel 1-65.000. (ik heb gelukkig extra kolom met autonummering). en vervolgens exporteer alles >65000 regel.

://
thanx

Query topwaarde

Een query kun je instellen dat-ie alleen de eerste zoveel rijen selecteert. Het is de iegenschap topwaardes van de query, dubbelklikken op het bovenste blok in query-ontwerp.

ik kan idd met topwaarden bijv. 2000 invullen, dan krijg je de 1e 2000 records.

echter, mijn bestand is 3x de toegestane hoeveelheid van Excel (210.000 records)

dus hoe kan ik nu op een simpele manier 4 Excel exports maken vanuit access:

1-64999
65000-129999
13000-xxx
xxx-xxx

:////

Between

Het simpelste lijkt me om 4 aparte queries te maken waarbij je op nummer selecteert. Zet dan bijvoorbeeld als criterium bij nummer: between 65000 and 130000.
En zo verder.

Waarom moet al die data eigenlijk naar excel, dat is er toch helemaal niet geschikt voor?

excel: noodzakelijk kwaad. sommige mensen zijn hier niet anders gewend dan in excel werken. dus je moet wel iets bouwen.... en je moet ook die splitsing inbouwen. anders wordt er gewooon geexporteerd en niet verder gekeken (men weet niet eens dat excel maar 65000 regels aankan)...

tja....

ik heb nu mijn eindrapportage zo'n beetje klaar. maar doordat ik een autonummering veld heb toegevoegd, en omdat ik query's heb uitgevoerd (zaken weggelaten o.a.,) loopt mijn autonummering veld niet vanaf 1. hoe kan ik nu ten alle tijden ervoor zorgen dat mijn eind query, begint bij 1.

want ik moet 4 query's maken (ivm excel export)
1-50.000
50.000-100.000
etc
etc

die query's zijn dan weer gebaseerd op mijn autonummering veld. maar als regel 1) bijv. 112.453 heeft, dan wordt die al niet geexporteerd!!!

heel naar.

Dan zul je met VBA aan de slag moeten om zelf een teller in te bouwen.
Andere opties zijn er helaas niet.

Groet,

Tardis

oei.... dat heb ik nog nooit gedaan, weet je of er ergens voorbeelden staan hoe dit te doen.....? iemand die me hierin wil ondersteunen ?

groet
m.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan