• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel exporten naar XML

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcelExcel

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Berichten
34
Ik heb een bestand geëxporteerd vanuit Exact. HTML.xml, dit bestand kan ik helaas niet uploaden.

Dat ik vervolgens importeer in Excel. Daarbij komt de melding
“Er is een probleem met de opgegeven XML of schemabron. Klik op OK om in Excel een schema te maken op basis van de XML bron gegevens”

Na OK geklikt te hebben, komt bijgesloten Excel file tevoorschijn met de juiste gegevens. Dit ziet er goed uit.
In deze Excel file wil ik een kleine aanpassing doen, deze weer te converteren naar XML. En deze weer in te lezen in Exact.

Het converteren naar XML lukt mij niet.
Ik krijg de volgende melding: “De XML-gegevens kunnen niet worden opgeslagen of geëxporteerd. de XML-toewijzingen in deze werkmap kunnen niet worden geëxporteerd.”
 

Bijlagen

  • Excel import XML.xlsx
    149,5 KB · Weergaven: 69
Vanuit 2010 geen probleem. Er kwam wel een melding dat er onderdelen verdwijnen. De extensie wordt hier niet geaccepteerd, daarom een zip.
 

Bijlagen

  • Excel import XML.zip
    39,2 KB · Weergaven: 54
Hallo Rob,

Ik gebruik ook 2010, zou je me uit kunnen leggen wat de stappen zijn?

Groet,
Marcel
 
Marcel,

Gewoon opslaan als en in het midden de goede extensie kiezen.
 

Bijlagen

  • Opslaan als.jpg
    Opslaan als.jpg
    39,2 KB · Weergaven: 258
Opslaan als is niet de oplossing

Gewoon opslaan als werkt wel, maar Exact kan dit formaat niet importeren.
Het bestand moet echt de XML opmaak weer krijgen om het te kunnen importeren. Zie bijlage.

XML bestand.jpg
 
Sla de XML definitie (het xld bestand) apart op.

Verwijder in Excel de door Excel gemaakte XML definitie.
Importeer het xld bestand. Exporteer het Excelbestand.
 
snb,

Zou je me wat meer uitleg kunnen geven om het xld apart op te kunnen slaan en de door Excel gemaakte XML definitie te verwijderen?
 
Ik weet inmiddels hoe ik de gemaakte XML definitie in Excel moet verwijderen.

Nu de xld nog.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan